نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

جلسه یک طرفه وزارت کشور درباره بخش باسمنج

1400/10/05 - 22:12 - کد خبر: 56406 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه عصر امروز وزارت کشور به صورت یک طرفه برگزار شد.

به گزارش نصر، "احمدعلیرضا بیگی" در گفتگوی تلفنی با خبرنگار نصر به تشریح جلسه امروز وزارت کشور درباره حریم شهر تبریز و تداخل آن با بخش باسمنج پرداخت و گفت: قرار بر این شد یک کارگروهی دوباره تشکیل شود و آن چیزی که مورد ایراد بود این است که بایستی مسئولین شورای عالی معماری و شهرسازی در این جلسه حضور پیدا می کردند و آنها هم نظرات کارشناسی خود را ارائه می‌کردند، این جلسه یک طرفه ای بود که بیشتر اداره کل تقسیمات کشوری قرار داشت، تصمیم خطایی که گرفته و باعث بوجود آمدن چنین شرایطی شده است را توجیه بکند و حتما این موضوع از جانب بنده تعقیب خواهد شد تا بتوانیم آن را در جایگاه درست کارشناسی که طرفین بتوانند در آن حضور داشته باشند.
وی ادامه داد: جلسه بررسی چگونگی تشکیل بخشداری باسمنج، ضرورت و یا عدم ضرورت و رسیدگی به موضوع در وزارت کشور در دفتر تقسیمات کشوری با حضور نمایندگان شورای شهر تبریز، نمایندگان شورای شهر باسمنج، نمایندگان استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد که بنده با تاخیر به این جلسه رسیدم.
وی افزود: دوستان استدلال های خودشان را بیان کرده بودند، استدلال هایی از جانب شهرداری و شورای شهر تبریز و استدلال های شهرداری و شورای اسلامی شهر باسمنج و نقطه نظرات استانداری استان آذربایجان شرقی مطرح شد و طبیعتا هر کسی استدلال هایی می آورد تا اثبات کند حق با اوست.
بیگی اضافه کرد : آن چیزی که روشن است، بواسطه اینکه مصوبه هیئت وزیران تشکیل بخشداری باسمنج به واسطه اینکه قریب به ۲۴ هزاررو ۵۰۰ هکتار از حریم شهر تبریز را در اختیار بخشداری جدیدالتاسیس باسمنج قرار داده و علی القاعده شهرداری تبریز دیگر نمی‌تواند در آنجا مدیریت کند یک موضوع چالش بر انگیز برای شهر تبریز شده است که هیچ کدام نمی‌تواند به معنی رویارویی شهر تبریز یا رویارویی شهر باسمنج باشد و موضوع چیز دیگری است.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: شورای شهر باسمنج یک نهاد قانونی است که باید به وظایف خود در چهارچوب قانون عمل کند، آن چیزی که اتفاق افتاده وزارت کشور در تشکیل بخشداری باسمنج دچار خطا شده است که در جایگاه خود مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت ولی اینکه رسیدگی به این موضوع به تقسیمات کشوری سپرده شود، خطای فاحشی است که من در این جلسه حضور پیدا کرده و خاطر نشان شدم که ما شاکیان تشکیل بخشداری باسمنج هستیم، هر چند روستا هایی که در این محدوده قرار گرفته اند حتما بایستی یک مجموعه متمرکز اداری آن ها را مدیریت کند و این بخشداری می‌تواند در آن جهت موثر واقع باشد.
وی افزود: لکن بخشی که الان مورد شکایت است این است که حریم شهر تبریز به واسطه تشکیل بخشداری باسمنج مورد خدشه قرار گرفته و قریب 24500 هکتار که می‌توانست برای توسعه شهر تبریز مفید واقع شوند در محدوده بخشداری باسمنج قرار گرفته و عملا شهرداری تبریز نمی‌تواند در آن جا مدیریت کند و مدیریت توسط بخشداری صورت می گیرد که فاقد بدنه مدیریتی و کارشناسی است و عملا این فرصت از تبریز گرفته می شود و این مطلب را خدمت حاضرین جلسه مطرح کردم و مجدد متذکر شدم که این جلسه باید در جایگاه مناسب خودش برگزار شود، اداره کل تقسیمات کشوری وزارت کشور که خود مرتکب این خطا شده است نمی‌تواند به خطای خودش رسیدگی کند و علی القاعده تلاش خواهد کرد از تصمیمی که گرفته و مقدمه چینی که انجام داده است تا بتواند مصوبه هیئت وزیران را برخلاف مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی گرفته و دفاع کند.
وی تشریح کرد: نکته نظرات خود را گفتم و قرار بر این شد یک کارگروهی دوباره تشکیل شود و آن چیزی که مورد ایراد بود این است که بایستی مسئولین شورای عالی معماری و شهرسازی در این جلسه حضور پیدا می کردند و آنها هم نظرات کارشناسی خود را ارائه می‌کردند، این جلسه یک طرفه ای بود که بیشتر اداره کل تقسیمات کشوری قرار داشت، تصمیم خطایی که گرفته و باعث بوجود آمدن چنین شرایطی شده است را توجیه بکند و حتما این موضوع از جانب بنده تعقیب خواهد شد تا بتوانیم آن را در جایگاه درست کارشناسی که طرفین بتوانند در آن حضور داشته باشند.
وی در پایان گفت: نیاز است در جلسه بعدی از وزارت راه و شهرسازی، دبیر شورای عالی شهرسازی و دستگاه های ذیربط و شورای اسلامی شهر های تبریز و باسمنج همه حضور داشته باشند تا بتوانیم نتیجه درست و منطقی را بدست بیاوریم.
انتهای پیام/
 جلسه یک طرفه وزارت کشور درباره بخش باسمنج محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  حامد   2 سالها پیش  

ایجاد بحش باسمنح را دولت تصویب کرده نه اداره کل تقسیمات کشوری وزارت کشور. جای تاسف دارد کسب که خودش در زمان استانداری درخواست ایجاد این بخش را داشت حالا شاکی آن است. معلوم نیست این بخش، منافع چه کسانی را به خطر انداخته است،،؟؟
پژوهشیار