مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی:

نقل و انتقال وسایط نقلیه باید در دفاتر ثبت اسناد رسمی انجام شود

1400/10/05 - 21:44 - کد خبر: 56405 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی گفت: طبق قانون نقل و انتقال وسایط نقلیه باید در دفاتر ثبت اسناد رسمی انجام شود.

به گزارش نصر، محمد افخمی عصر امروز یک شنبه در جمع خبرنگاران در تبریز گفت: اگر با رویه فعلی و عدم ثبت رسمی اسناد نقل و انتقال وسایط نقلیه پیش رویم در آینده نزدیک با تبعات سنگینی مواجه می‌شویم و ضروری است طبق قانون، نقل و انتقال وسایط نقلیه در دفاتر ثبت اسناد رسمی انجام شود.
وی با اشاره به اینکه هزینه‌هایی که در دفاتر اسناد رسمی گرفته می‌شود به عنوان مالیات و دارایی به خزانه دولت واریز می‌شود، ادامه داد: این هزینه به جیب سر دفتر دار نمی‌رود و بلکه تنها پنج تا هفت درصد آن به صاحب دفترخانه می‌رسد.
افخمی با تاکید بر اینکه باید قانون گذار به این موضوع ورود کند، ادامه داد: در مورد این قانون مجلس باید پاسخگو باشد و کمسیون قضائی مجلس نیز با ما هم نظر بوده و نباید اظهار نظر یک نماینده ملاک عمل قرار گیرد.
انتهای پیام/
 نقل و انتقال وسایط نقلیه باید در دفاتر ثبت اسناد رسمی انجام شود خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  شهروند   2 سالها پیش  

به این بزرگوار بفرمایید طبق قانون ماخذ رسیدگی واعلام نظر برای استعلام مالکیت خودرو مرکز شماره گذاری است و نیازی به ثبت دفتر خانه ای نیست. همچنان که در سال های قبل برای سیم کارت تلفن همراه هم در دفتر خانه سند زده می شد و چون استعلام سیم کارت از مخابرات است این مسئله منتفی شد .
خوب است بعد از گرفتن گذرنامه هم در دفتر خانه سند بزنیم
پژوهشیار