خبر/

نیکی کریمی: خوشحالم مردم آذری زبان «آتابای» را دوست دارند

1400/10/05 - 15:09 - کد خبر: 56389 نسخه چاپی

نصر: نیکی کریمی گفت : خوشحالم فیلم آتابای در نمایش های مختلفی که داشته است، مردم آذری زبان فیلم را دوست دارند.

به گزارش نصر، نیکی کریمی کارگردان فیلم سینمایی "آتابای" که این روزها جدیدترین ساخته سینمایی اش در مقام کارگردان روی پرده سینما رفته است، درباره اینکه آیا پیش بینی می کرده  در شرایطی که حجم فیلم ها برای اکران زیاد است، این فیلم به نمایش درمی آید؟ گفت: موقعی که تصمیم به اکران "آتابای" گرفتم به غیر از فیلم قهرمان و دو فیلم دیگر، فیلم دیگری متقاضی نبود. البته می دانستم در شرایطی که سینماها به مرور بعد از کرونا بازگشایی می شوند، اکران فیلم صد در صد ریسک است، اما به نظرم آمد که بیشتر از این نمی خواهم فیلم بماند و دلم می خواست، فیلم اکران بشود.
او در عین حال گفت: به هرحال فیلم های زیادی با هم اکران شدند ولی هر فیلمی تماشاگر خودش را پیدا می کند.
نیکی کریمی که فیلم  عاشقانه ای را ساخته است ؛ در پاسخ به سوال دیگر ایسنا که در روزگاری که فیلم های خشن و تلخ بیشتر در سینما ساخته می شوند، شما یک فیلم عاشقانه ساخته اید آیا قصد داشتید این فضا را بشکنید؟ یادآور شد: حدود سه سال قبل یک روز بهاری به نظرم آمد فیلم آتابای دقیقا همان چیزی‌ست که دوست دارم، بسازم . چون می خواستم تماشاچی وقتی فیلم تمام می شود، حالش خوب باشد، این نکته ای بود که در وهله اول به ذهنم آمد.
این هنرمند در پاسخ به اینکه چرا برخلاف تجربه های قبلی در فیلم خودش بازی نکرده است، گفت: تصمیم نداشتم در فیلمم بازی کنم، چون فیلم بسیار سختی بود و می دانستم، صد در صد تمرکزم را باید برای ساخت آن  باید بگذارم.
نیکی کریمی در پاسخ به اینکه چرا به سراغ خط آذربایجان و گویش ترکی در فیلم "آتابای" رفته است، توضیح داد: به تنها چیزی که فکر کردم  این بود که به هرحال در کشور ما خطه های مختلفی وجود دارد خیلی دلم می خواست که یک دنیای تازه ای را تجربه بکنم و خیلی شخصی به سراغ این قضیه رفتم، همیشه گویش و زبان ترکی را دوست داشتم و خیلی از لحاظ شنیداری برام جالب بود. البته مناطق دیگر را مثل کردستان، شمال و جنوب بررسی کردم اما احساس کردم اشعار و نحوه تغزلی بودن و سازهای آن منطقه باعث شد که دلم بخواهد در  خطه آذربایجان فیلمم را بسازم. و حالا پس از ساخت فیلم و در مقطع اکران خیلی خوشحالم که فیلم در نمایش های مختلفی که داشته مردم آذری زبان فیلم را دوست دارند.
کارگردان آتابای در پاسخ به اینکه آیا از پخش کننده فیلم بهمن سبز (حوزه هنری) راضی است، گفت: خیلی راضی هستم چون با دید حمایتی، پر انرژی و پر توان فیلم را اکران کرده اند.
نیکی کریمی در پاسخ به اینکه فیلم سازی و تهیه کنندگی گویا برایش این روزها جدی تر است، و به تازگی هم فیلم بلندی به تهیه کنندگی اش در جشنواره برلین پذیرفته شده است، آیا این روند را از این پس بیشتر از بازیگری پیگیری می کند، گفت: فیلم سازی بسیار برام لذت بخش است و اگر فیلم نامه ای بخوانم که احساس کنم، علاقه مندم، حتما تهیه کنندگی آن را قبول می کنم البته که خیلی به ندرت این اتفاق می افتد.
انتهای پیام/
نیکی کریمی: خوشحالم مردم آذری زبان «آتابای» را دوست دارند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  اسما   سال پیش  

بسیار فیلم زیبایی بود،ساده،واقعی،دلنشین، از امتیازات بزرگ این فیلم گویش به زبان محلی منطقه بوده که فیلم رو ملموس تر ساخته.چندین بار تماشاش کردم عالی بود
پژوهشیار