مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی؛

اقدامات سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه مدیریت بحران سازمان‌دهی شود

1400/10/05 - 12:28 - کد خبر: 56382 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی عملکرد سازمان‌های مردم‌نهاد استان در حوادث و بحران‌ها را قابل قبول دانست وگفت: اقدامات سمن‌های فعال دراین حوزه سازمان‌دهی شود.

به گزارش نصر، علی بدر شکوهی صبح یک شنبه در جلسه کارگروه تخصصی تشکل‌های مردمی مدیریت بحران آذربایجان شرقی، گفت: ایران جزو ۱۰ کشور اول حادثه‌خیز در دنیاست و عدم برنامه‌ریزی صحیح برای استفاده از ظرفیت‌های سمن‌ها و مردم می‌تواند عمق بحران‌ها را افزایش دهد.
وی افزود: آموزش، رکن اصلی در مدیریت بحران است و اگر دستگاه‌های متولی نسبت به برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و مهارت‌های لازم در مواجهه با بروز مخاطرات طبیعی برای سمن‌ها اقدام کنند، در هنگام بروز بحران از بسیاری مسائل پیشگیری خواهد شد.
شکوهی در بخش دیگری از سخنان خود لزوم راه‌اندازی خانه‌های هلال در مناطق حاشیه‌نشین تبریز را یادآور شد و گفت: هم‌افزایی دفاتر تسهیل‌گری، سازمان‌های مردم‌نهاد و افراد داوطلب در سکونت‌گاه‌های غیررسمی، می‌تواند در ارائه آموزش برای عموم مردم و ارتقای تاب‌آوری نتایج مثبتی را به دنبال داشته باشد.
وی در پایان گفت: برگزاری رزمایش‌های مختلف در محلات شهرها می‌تواند آگاهی شهروندان را تقویت کرده و فرهنگ‌سازی لازم را برای مقابله با مدیریت بحران در شهروندان ایجاد کند.
انتهای پیام/
اقدامات سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه مدیریت بحران سازمان‌دهی شود خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار