نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی؛

بخش خصوصی در بناب جان تازه ای گرفته است

1400/10/05 - 11:54 - کد خبر: 56379 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه در شهرستان بناب وضعیت خوبی به لحاظ سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برقرار است و به‌عنوان مثال در بحث توسعه‌ی شهرک ۹۰ هکتاری در این شهرستان حدود ۱۵۰ نفر اعلام آمادگی کرده‌ بودند که از این تعداد ۹۵ نفر انتخاب شدند و اگر هر کدام از این سرمایه‌گذاران برای ۲۰ نفر شغل ایجاد کنند، وضعیت بسیار خوبی به وجود خواهد آمد لذابخش خصوصی در شهرستان بناب با مشکل چندانی روبه‌رو نبوده و حتی جان تازه‌ای گرفته‌ است.

به گزارش نصر، حجت الاسلام محمد باقری بنابی در گفت‌وگویی در خصوص بحث توسعه‌ی نامتوازن صنایع و مشکلاتی که در این خصوص در کشور به وجود آمده است، اظهار کرد: اکنون توسعه‌ی ناصحیح و نامتوازن نه‌تنها شهرستان بناب، بلکه کل کشور را دچار مشکل کرده و انجام کارهای غیر کارشناسی‌شده در طول ۴۳ سال گذشته باعث متضرر شدن محیط‌زیست شده‌است.
وی ادامه داد: در عین حال که بحث چرخه‌ی تولید از اهمیت زیادی برخوردار است، حفظ سلامتی و جان مردم نیز بسیار مهم است و در طول این مدت ایجاد برخی واحدهای صنعتی بنا به دلایل مختلف از جمله فشارهای سیاسی برخی افراد، شهرها را ‌دچار مشکلات زیست محیطی کرده است.
وی همچنین گفت: برای جلوگیری از تکرار کارهای گذشته باید مدیریت کنیم تا آن اتفاقات مجدداً تکرار نشود به‌طوری‌که کارخانه‌ها و مجموعه‌هایی که برای محیط‌زیست یک منطقه خطر دارند، در آن منطقه ایجاد نشود و کارخانجات موجود نیز بحث فیلترینگ و سایر موضوعات زیست محیطی را رعایت کنند  و در نهایت اشخاص و چهره‌های سیاسی نیز از این به بعد به‌دنبال ایجاد مجموعه‌ها و کارخانجاتی که برای محیط‌ زیست کشور ضرر دارند، نروند و همگی براساس نظریات کارشناسی و علمی متخصصان برای ایجاد یک مجموعه صنعتی در یک منطقه تصمیم‌گیری کنند. 
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص دلایل حواشی زیاد در دانشگاه بناب در بحث تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، اظهار کرد: من بارها گفته‌ام که جذب نیرو در ادارات و سازمان‌های دولتی از جمله دانشگاه‌ها باید از طریق برگزاری آزمون انجام شود چرا که ورود هرگونه نیروی سفارشی مجموعه را دچار مشکل خواهد کرد.
وی افزود: نه‌تنها دانشگاه‌ها بلکه تمامی ادارات دولتی در اثر جذب نیروهای سفارشی، به حیاط خلوت عده‌ای از شخصیت‌ها تبدیل می‌شوند.
باقری بنابی تاکید کرد: متأسفانه در دولت‌های گذشته حجم ورود نیروهای شرکتی بسیار افزایش یافته است و دانشگاه بناب نیز از این قضیه مستثنی نیست و در مقطعی از زمان افرادی بدون برگزاری آزمون و سایر ضوابط وارد مجموعه شده‌اند.
وی ادامه داد: تاکنون در طول دورانی که نماینده مجلس بوده و مسئولیت داشته ام، حتی یک نفر را نیز برای بحث استخدام در ادارات و نهادهای دولتی شهر سفارش نکرده‌ام.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید شان و جایگاه علمی دانشگاه‌ها حفظ شود، گفت: مسئولین و افراد سیاسی باید به‌مراتب بیشتر مواظب باشند تا در بحث جذب نیرو دخالتی نکنند و امیدوارم در روزهای آینده با انتخاب رییس جدید دانشگاه بناب وضعیت این دانشگاه سروسامان یافته و حاشیه‌های به‌وجودآمده، تمام شود.
انتهای پیام/
بخش خصوصی در بناب جان تازه ای گرفته است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار