گزارش نصر از تشریح حادثه انفجار شب یلدا در تبریز؛

کالبدشکافی شب تلخ چله امسال تبریز/ جای خالی تجهیزات در مواقع بحران

1400/10/05 - 10:21 - کد خبر: 56370 نسخه چاپی

نصر: رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: این اتفاق برای ما تجربه تلخی بود یکی از جهت ساخت و سازهای غیرمجاز و دیگری که برای یک پیلوت و یک طبقه مجوز می‌گیرد و مدام طبقات را بالا می‌برد و کسی اجازه ورود به ساختمان نمی‌یابد.

به گزارش نصر، حجت السلام "رسول برگی" صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر تبریز گفت: اتفاقی که هفته گذشته در شب یلدا افتاد همه ما را ناراحت کرد و با یک انفجار، چند نفر از هموطنان خودمان را در عباسی از دست دادیم.
برگی اظهار داشت: این اتفاق برای ما تجربه تلخی بود یکی از جهت ساخت و سازهای غیرمجاز و دیگری که برای یک پیلوت و یک طبقه مجوز می‌گیرد و مدام طبقات را بالا می‌برد و کسی اجازه ورود به ساختمان نمی‌یابد. نمی شود که کسی بدون مجوز و به صورت غیر مجاز ساختمانی بسازد و کسی جرات ورود نداشته باشد.
برگی تصریح کرد: تبریز از لحاظ تجهیزات سنگین بسیار کمبود دارد و باید به هر نحو ممکن تجهیزات لازم برای شهر تهیه شود.
وی تکمیل کرد: با استاندار حرف زدیم هر چه سریعتر برای خرید ماشین آلات سنگین اقدام کنیم.
وی در پایان ضمن تقدیر از آتش نشانان و نیرو های امدادی گفت: نیروهای امدادی زحمات زیادی کشیدند و باید دست آنان را ببوسیم و باید در تبدیل وضعیت آنها همت کنیم، آنها لحظه ای آرام نداشتند و در آن سرمای سوزناک جانانه تلاش کردند.
وی در پایان به نبود گرمخانه و سرا در تبریز اشاره کرد و افزود: در تبریز گرمخانه ای وجود ندارد و باید برای این ها فکر اساسی داشته باشیم در چنین اتفاقاتی مردم باید چه کار کنند و کجا بروند؟

در ادامه "علیرضا زبردست" مدیر عامل سازمان آتش نشانی در ارتباط با اتفاقی که در شب چله افتاد، گفت: در حین عملیات، سه عملیات دیگری وجود داشت و نیروهای امدادی بعد از هفت دقیقه به محل حادثه رسیدند.
وی ادامه داد: برای این ساختمان یک پیلوت و دو طبقه مجوز گرفته بودند اما یک پیلوت و 5 طبقه احداث کرده اند. 5 ایستگاه مستقیم وارد عمل شدند و علاوه بر آنها از دیگر ایستگاه های آتش نشانی نیز کمک گرفتیم، این در حالی بود که همزمان سه آتش سوزی در تبریز اتفاق افتاده بود که نیرو های آتش نشانی به آنجا هم اعزام شده بودند.

اجتماع 10 هزار نفری در محل حادثه عباسی
زبردست با اشاره به لحظه حضور آتش نشان ها گفت: حدود 10 هزار نفر در آنجا جمع شده بودند که بر اثر این اتفاق نیرو های آتش نشان چند کیلومتر را پیاده طی کردند تا به مسیر برسند.
وی تاکید کرد: اگر نیروهای امداد دیرتر به محل حادثه رسیده بودند فاجعه بزرگی رخ می‌داد.
وی خبر داد: علت حادثه در دست بررسی می باشد و علت اصلی حادثه را بعد از مشخص شدن اعلام خواهیم کرد
مدیر عامل سازمان آتش نشانی گفت: آوار برداری بصورت دستی و مکانیزه انجام شد و کل زمان اتمام عملیات در کمتر از 12 ساعت تمام شد که نهایتا 15 نفر مصدوم و 5 نفر فوتی داشت و منجر به آسیب 14 واحد مسکونی دیگر شد.
وی در ادامه به حادثه حکم آباد اشاره کرد و گفت: حادثه حکم آباد دلیلش بی احتیاطی در اتصال لوله گاز بود که خوشبختانه تلفات جانی نداشت و دو نفر مصدوم بودند که سرپایی مداوا شدند.
در ادامه عضو شورای شهر تبریز "حکیمه غفوری" گفت: در این حادثه جای سگ های زنده یاب خالی بود.
انتهای پیام/
کالبدشکافی شب تلخ چله امسال تبریز/ جای خالی تجهیزات در مواقع بحران محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  حمید   2 سالها پیش  

ایا مسئولین محترم به فکر کسانی که در این حادثه خونشون رو از دست دادند بوده اند؟شبهای سرد تبریز کجا سر پناه گرفته اند؟
پژوهشیار