اردوغان برای نجات اقتصاد ترکیه دست به دامان رمزارز‌ها شد

1400/10/04 - 16:00 - کد خبر: 56346 نسخه چاپی

نصر: رئیس جمهور ترکیه با تکمیل پیش‌نویس قانون رمزارز‌ها سعی در اجرای یک مدل اقتصادی جدید و بازیابی ارزش لیر دارد.

به گزارش نصر، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، پیش‌نویس قانون کریپتو (رمزارزها) را تایید کرده است و این طرح به زودی برای اجرای به پارلمان این کشور ارسال خواهد شد. انتظار می‌رود که اجرای این طرح ارزش لیر ترکیه را افزایش دهد.
در تلاش برای مقابله با کاهش ارزش لیر ترکیه، اردوغان در یک کنفرانس مطبوعاتی در استانبول برنامه‌های خود را برای اجرای یک مدل اقتصادی جدید به اشتراک گذاشت. رئیس جمهور ترکیه با اینکه لایحه‌ی ارز دیجیتال آماده شده است، گفت: «ما با ارسال این پیش نویس به مجلس، فورا اقداماتی را در این زمینه انجام خواهیم داد.»
اردوغان با اذعان به تورم اخیر در این کشور تاکید کرد که اتفاقات اخیر ارز مربوط به ریاضیات نیست، بلکه یک موضوع فرآیندی است. نرخ ارز قیمت خودش را در بازار پیدا خواهد کرد. با معرفی قانون جدید کریپتو، رئیس جمهور ترکیه انتظار دارد که این کشور به یکی از ۱۰ اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود.
این در حالی است که رئیس جمهور ترکیه چندی پیش در ملاقات با نمایندگان استان ها، در خصوص برداشت بانک مرکزی از ارز‌های رمزنگاری شده صحبت و علیه بیت کوین اعلام جنگ کرده بود.
طی ماه‌های گذشته و با سقوط ارزش لیر، حجم خرید ارز‌های رمزنگاری شده در ترکیه بیش از ۶۰ درصد افزایش یافت. بسیاری از ترک‌ها برای جلوگیری از بی ثباتی لیر، به خرید ارز‌های رمزپایه روی آورده اند و این رمزارز‌ها به یکی از موضوعات داغ استانبول بدل شده است.
انتهای پیام/
اردوغان برای نجات اقتصاد ترکیه دست به دامان رمزارز‌ها شد باشگاه خبرنگاران جوان


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار