معاون اداره کل راهداری استان؛

یک هزار و ۹۵۰ کیلومتر-باند از راه‌های آذربایجان‌شرقی برف‌روبی شد

1400/10/04 - 15:22 - کد خبر: 56343 نسخه چاپی

نصر: معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در بارش‌های روزهای اخیر یک هزار و ۹۵۰ کیلومتر-باند از راه‌های استان توسط اکیپ‌های راهداری برف روبی و نمک و شن پاشی شد.

به گزارش نصر، غلامرضا رسول زاده، روز شنبه در گفت و گویی با بیان اینکه در عملیات راهداری زمستانی در بارش های اخیر در کلیه جاده های استان ۶۲۰ تن مخلوط شن و نمک استفاده شده است، افزود: در ۲ روز گذشته ۳۳۳ مورد راه روستایی در شهرستان های مختلف استان برف روبی شده است.
وی اظهار داشت: هم اکنون راه ۲۰۰ روستا در شهرستان های چاراویماق، هشترود، اهر، ورزقان و مرند که عموما در مناطق سخت عبور قرار دارند به علت بارش برف و کولاک مسدود شده که با تلاش راهداران در اسرع وقت بازگشایی خواهند شد.
معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه بیشترین میزان برف روبی در جاده های مرند- کلیبر و تبریز- هریس و بستان آباد انجام شده است، گفت: در این مدت به ۶۰ خودرو گرفتار در برف و کولاک از سوی راهداران کمک رسانی شده است.
رسول زاده، راه های تحت پوشش برف روبی استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر و تعداد نقاط کوهستانی برف گیر را ۳۸ نقطه اعلام کرد و ادامه داد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در راستای وظایف ذاتی خود با بسیج همه جانبه همکاران، بکارگیری کلیه امکانات، استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی و افزایش گشت های راهداری به ویژه در جاده های پرتردد نسبت به خدمات رسانی به متردد کنندگان جاده ها اقدام می کند.
وی یادآوری کرد: راهدارخانه های واقع در جاده های اصلی و فرعی نیز جهت امدادرسانی و ارایه خدمات به موقع به مسافران و کاربران راهها تجهیز و آماده سازی شده و راهدران آماده همکاری و تعامل با مسوولان استانی و شهرستانی، نیروهای انتظامی و پلیس راه، هلال احمر و سایر نیروهای امدادی برای افزایش ایمنی عبور و مرور در فصل زمستان هستند.
رسول زاده به مردم و مسافران توصیه کرد قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگو است، در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده ها استفاده کنند.
آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.
این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
انتهای پیام/
یک هزار و ۹۵۰ کیلومتر-باند از راه‌های آذربایجان‌شرقی برف‌روبی شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار