دیدار هیئت حوزه علمیه قم با خلیفه‌ ارامنه آذربایجان‌ شرقی

1400/10/04 - 13:59 - کد خبر: 56339 نسخه چاپی

نصر: هیئت اعزامی حوزه علمیه قم، با خلیفه‌ کل ارامنه آذربایجان‌شرقی دیدار کرده و میلاد حضرت عیسی (ع) را تبریک گفتند.

به گزارش نصر، در این دیدار که مسئول دفتر ادیان در حوزه‌های علمیه، مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور ارتباطات و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان حضور داشتند، سلام و پیام تبریک میلاد حضرت عیسی (ع) و آغاز سال نو میلادی از سوی آیت‌الله اعرافی به اسقف گریگور چیفتچیان ابلاغ شد.
سید احمد حسینی اطهر، مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور ارتباطات، در این دیدار با اشاره به اینکه در طول تاریخ تلاش‌های زیادی از سوی برخی افراد و سیاستمداران انجام شده تا فناوری های جدید را جایگزین معنویت و اخلاق کرده و انسان را بی نیاز از دین معرفی کنند، اما کاملاً محسوس و مشهود است که علم و فناوری علیرغم ایجاد رفاه ظاهری، نتوانسته است سعادتی واقعی را برای بشریت متصور شود.
وی افزود: حل بحران‌های موجود در جوامع بشری بدون بهره‌گیری از اخلاق و ارزش‌های والای الهی و انسانی امکان پذیر نیست و این امر نقش عالمان دینی را بیش‌ازپیش برجسته تر می سازد.
حجت‌الاسلام حسینی ارائه یک جلوه ی واحد توحیدی از سوی علمای دینی ادیان مختلف در برهه کنونی را بسیار پراهمیت عنوان کرد و گفت: ازنظر اسلام ارتباط میان ادیان یک اصل انسانی و عقلانی است و در آیات قرآنی تأکید فراوانی بر تکیه بر اشتراکات ادیان مختلف شده است.
وی با اشاره به بحث مهدویت و ظهور حضرت مهدی (عج) افزود: ادیان مختلف بر محور فطرت الهی انسان‌ها بنیان نهاده شده اند و در طول تاریخ انسان‌ها بر گرد ارزش‌های الهی جمع شده اند، جهان در پایان خود و در عصر ظهور شاهد همراهی بیشتر ادیان مختلف خواهد بود و در روایات داریم که حضرت مهدی (عج) به هنگام تحقق اراده الهی در امر ظهور، با همراهی حضرت عیسی (ع) جهان را از عدل و داد پر خواهد کرد.
حجت الاسلام حسینی با اشاره به برخی مشترکات میان اسلام و مسیحیت، ایجاد زمینه‌های شناخت ادیان مختلف و آرمان‌های مشترک میان آنان را برای کاستن فاصله‌ها ضروری برشمرد و ارتباطات میان ادیان را بهترین راهکار برای ایجاد این شناخت عنوان کرد.
وی با تبریک ولادت حضرت عیسی (ع)  اظهار امیدواری کرد تا جهان در سال جدید عاری از کرونا و سرشار از مودت و دوستی بین ادیان و انسان‌ها باشد.
در این دیدار همچنین سید قاسم ناظمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان با اشاره به ارتباطات دوستانه و همدلانه ادیان مختلف در ایران این ارتباط را زمینه ساز تعمیق و تبلور وحدانیت و توحید در جامعه عنوان کرد.
وی تصریح کرد: در دین مبین اسلام سفارش زیادی به زندگی برادرانه با پیروان ادیان مختلف شده است و براین اساس پیروان سایر ادیان برادران دینی ما محسوب می شوند.
ناظمی بر لزوم گسترش مناسبات فرهنگی میان ادیان مختلف تأکید کرد.
اسقف گریگور چیفتچیان خلیفه کل ارامنه آذربایجانشرقی نیز گفت: ادیان الهی نقشی کلیدی در ارتباطات گسترده انسان‌ها با یکدیگر دارند.
وی افزود: روحانیون و عالمان دینی در همهی ادیان الهی مبلغان مهر و دوستی و عشق در سراسر جهان هستند.
وی ادامه داد: در برهه کنونی که جهان با بیماری کرونا مواجه شد، نقش دین و معنویت بیش‌ازپیش نمود یافت.
اسقف گریگور چیفتچیان همراهی و همدلی پیروان ادیان مختلف را ضامن سعادت جهانی برای همگان عنوان کرد.
در این دیدار پیام آیت الله اعرافی توسط نمایندگان ایشان قرائت شد.
انتهای پیام/
دیدار هیئت حوزه علمیه قم با خلیفه‌ ارامنه آذربایجان‌ شرقی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار