خبر/

متلاشی شدن باند بزرگ اسکیمر در تبریز

1400/10/04 - 09:41 - کد خبر: 56320 نسخه چاپی

نصر: رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی از شناسایی و انهدام باند بزرگ اسکیمری در تبریز خبر داد و گفت: مجرمان سایبری که از طریق کپی کارت بانکی افراد اقدام به خالی کردن حساب آنان می نمودند توسط پلیس فتا استان دستگیر شدند.

به گزارش نصر، محسن محمودی در تشریح این موضوع اظهار داشت: برابر شکواییه واصله تعداد کثیری از همشهریان عنوان کردند که مبالغی از حساب های آنان به صورت برداشت از کارت بانکی صورت گرفته است در حالی که کارت در اختیار خودشان بوده است.
وی افزود: تیمی از کارشناسان خبره پلیس فتا استان پیرامون موضوع تشکیل و پرونده به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت که در بررسی های اولیه مشخص شد برداشت ها بصورت اینترنتی نبوده و از طرق مختلف انجام شده است.
محمودی بیان داشت: با توجه به اینکه متهمان به صورت کاملا حرفه ای اقدامات مجرمانه خود را پیش برده و سعی در پنهان ماندن هویت خود داشتند اما با چتر اطلاعاتی و اقدامات تخصصی کارشناسان پلیس فتا استان محل اختفای متهمان مورد شناسایی قرار گرفت.
رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی ادامه داد : با توجه به حساسیت موضوع و هماهنگی های صورت گرفته با مقام قضائی تیم ویژه پلیس فتا به محل اختفاء متهمان اعزام شدند و اعضای این باند بزرگ را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.
این مقام انتظامی افزود: طبق بررسی های صورت گرفته در ابعاد موضوع و حوزه اقدامات فنی مشخص گردید متهمان از طریق جعل کارت های بانکی، دسته چک ،شناسنامه و کارت ملی و پس از خالی نمودن حساب قربانیان اقدام به خرید اقلام نموده و از این طریق از هموطنان کلاهبرداری می کردند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: افراد کلاهبردار در صورتی که بخواهند اقدام به سودجویی از همشهریان عزیز نمایند حتما قانون به سراغ آنها خواهد رفت و مطمئن باشند بااین افراد برخورد جدی و قاطع برخورد خواهد شد.
رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد : نکات امنیتی در خصوص رمزهای کارتهای بانکی را جدی گرفته و تحت هیچ شرایطی در اختیار دیگران نگذارند و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir و یا تماس با مرکز فوریت های سایبری به شماره 096380گزارش کنند.
انتهای پیام/
متلاشی شدن باند بزرگ اسکیمر در تبریز خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار