چرا آمار مرگ و میر کرونایی در آذربایجان شرقی بالاتر از میانگین کشوری است؟

1400/10/03 - 13:24 - کد خبر: 56302 نسخه چاپی

نصر: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از بالا بودن آمار مرگ و میر کرونایی در آذربایجان شرقی از میانگین کشوری خبر داد.

به گزارش نصر، عباسعلی درستی پنجشنبه، دوم دی ماه در گفت‌وگوی خبری اظهار کرد: این موضوع در جلسات بسیاری مطرح شده و در دست بررسی دقیق تر قرار دارد.
به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که بالا بودن آمار مرگ و میر کرونایی دلایلی متعددی می‌تواند داشته باشد، افزود: افراد مبتلا به کرونا در استان متاسفانه بسیار دیر به بیمارستان مراجعه می‌کنند و حتی تقریبا نیمی از فوتی‌های کرونایی استان در ۲۴ ساعت اول بستری ثبت می‌شود.
وی ادامه داد: ممکن است ایراداتی هم در سیستم بهداشت و درمان در این خصوص وجود داشته باشد که اکنون در پی بررسی‌های کارشناسی این موضوع هستیم.
درستی خاطرنشان کرد: افراد بایستی در مراحل اول بروز علائم شدید مثل تنگی نفس و کاهش سطح اکسیژن به بیمارستان مراجعه کرده و از خدمات مشاوره رایگان هم بهره مند شوند.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت تزریق سه دز واکسن کرونا، گفت: تجربه دنیا در مقابله با سویه امیکرون کرونا نشان می‌دهد که راهی جز افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی (که اکنون رعایت این دستورالعمل‌ها در استان و کشور افت کرده است) و تزریق حداقل سه دز واکسن نیست.
وی افزود: تاکنون تنها ۳۶ درصد از جمعیت واجد شرایط تزریق دز سوم استان به مراکز مراجعه کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: برای ارتقای سطح ایمنی جمعی در مقابل سویه جدید باید ۹۰ درصد جمعیت هدف استان طی سه هفته آتی دز سوم خود را دریافت کرده باشند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: نیازی به دعوت از افراد برای واکسیناسیون نیست و تمامی مردمی که از زمان تزریق دز دوم واکسن (تمامی گروه‌های واکسن سینوفارم، برکت، استرازنکا و اسپوتنیک) آن‌ها گذشته است به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.
انتهای پیام/
چرا آمار مرگ و میر کرونایی در آذربایجان شرقی بالاتر از میانگین کشوری است؟ خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار