خبر/

راه‌های اصلی و فرعی آذربایجان‌شرقی با وجود بارش سنگین برف باز است

1400/10/03 - 11:32 - کد خبر: 56299 نسخه چاپی

نصر: معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به بارش برف و کولاک شدید در برخی گردنه‌های استان، گفت: با تلاش راهداران تمامی راه‌های اصلی و فرعی استان باز بوده و تردد در آن ها جریان دارد.

غلامرضا رسول زاده، روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا با بیان اینکه بارش برف از دیشب در تمامی شهرستان های استان شروع شده است، افزود: آزادراه تبریز - زنجان نیز باز بوده ولی با توجه به بروز کولاک در گردنه ها و مناطق کوهستانی استان و لغزندگی آنها، تردد در این مسیرها بدون زنجیر چرخ موجب ایجاد راهبندان می شود بنابراین رانندگان برای تردد در این مسیرها حتما خودرو خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند.
وی اظهار داشت:  جاده های تبریز به اهر، مرند، شبستر و بستان آباد میزان بارش زیاد بوده و ارتفاع برف در آن ها به بیش از ۲۰ سانتی متر می رسد.
معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون ۵۰ گروه راهداری با همراه امکانات و تجهیزات در سطح جاده های استان مشغول برف روبی، نمک پاشی و ارایه خدمات به کاربران جاده ای و مسافران هستند.
رسول زاده، ادامه داد: شامگاه پنجشنبه بر اثر بارش سنگین برف راه ارتباطی حدود ۱۷۰ روستای هشترود و چاراویماق بسته شده بود که با تلاش راهداران، راه ۱۵۰ روستا بازگشایی شد ولی به علت بارش برف و کولاک مجددا راه ارتباطی تعدادی از آن ها بسته شد.
وی با اشاره به ادامه بارش برف و کولاک در شهرستان های استان، یادآوری کرد: در سایر شهرستان های استان نیز راه ارتباطی تعداد کمی از روستاها بسته شده است که تلاش می شود به محض فروکش کردن کولاک راه تمامی روستاهای استان بازگشایی شود.
رسول زاده، به رانندگان و مسافران توصیه کرد در صورت نبود ضرورت از مسافرت در این روز خودداری کرده و در صورت نیاز خودرو خود را به زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی مجهز کرده و علاوه بر رعایت حرکت با سرعت کم و مطمئنه در جاده ها با خود پوشاک زمستانی به همراه داشته باشند.
وی همچنین به مردم و مسافران توصیه کرد قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگو است، در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب کنند.
آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.
این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
 انتهای پیام/
راه‌های اصلی و فرعی آذربایجان‌شرقی با وجود بارش سنگین برف باز است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار