معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خبر داد:

احتمال شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان شرقی

1400/10/02 - 20:26 - کد خبر: 56290 نسخه چاپی

نصر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، بر راه‌اندازی شبکه مجازی در راستای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مرغداران استان تأکید کرد.

به گزارش نصر، تراب محمدی در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان گفت: صنعتی شدن و رقابت بشر برای بقا و زندگی، عوارض و تهدیدهایی داشته است که شیوع بیماری‌های مختلف از جمله این تهدیدها است.
وی با بیان اینکه در بحث آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی کاستی‌هایی وجود دارد، گفت: فرمانداران، بخشداران و دهیاران با همکاری صداوسیما و رسانه‌ها خلاءهای موجود در این زمینه را رفع کنند.
محمدی افزود: نقش فضای مجاز ی در آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به مرغداران استان بسیار مهم است و در این راستا باید شبکه مجازی مستقل برای مرغداران استان ایجاد شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی همچنین پرهیز از بخشی‌نگری از سوی دستگاه‌های اجرایی استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: تمام دستگاه‌ها موظف به همکاری، هماهنگی و پیگیری مصوبات و دستورالعمل‌ها هستند.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی نیز با اشاره به شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در برخی از استان‌های شمالی و مرکزی کشور گفت: با توجه به فصل مهاجرت پرندگان، باید تدابیر پیشگیرانه در این خصوص انجام شود.
محمدباقر آقایی در مورد پشه آئدس که در بندرعباس و هرمزگان دیده شده و ناقل چهار بیماری است، گفت: این پشه‌ها بیشتر از طریق جابجایی کالا وارد می‌شوند و با توجه به اینکه واکسن خاصی هم ندارد، شیوع آن نگران‌کننده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی ضمن اعلام لایه‌های ایمنی، امنیت و دفاع در حوزه پدافند غیرعامل و پدافند زیستی، منشأ تهدیدهای زیستی را طبیعت و موجودات زنده، اقدامات تروریستی و بیوترویستی و جنگ زیستی برشمرد. 
انتهای پیام/
 احتمال شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان شرقی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار