شهردار تبریز:

۱۰۰ هزار واحد مسکونی غیرمجاز در تبریز/ زایش واحدهای مسکونی غیرمجاز

1400/10/02 - 20:09 - کد خبر: 56289 نسخه چاپی

نصر: شهردار تبریز از وجود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی غیرمجاز و غیرمقاوم در شهر این شهر خبر داد.

به گزارش نصر، عباس رنجبر امروز در حاشیه بازدید از کشتارگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: معضل ساخت و ساز غیر مجاز و بناهای غیر ایمن در این شهر گسترده بوده و توجه دولت را می‌طلبد.
وی با بیان اینکه حادثه اخیر درتبریز ضرورت بیش از پیش به اهمیت ایمنی در ساخت و ساز را نشان داد گفت: آئین نامه های ایمنی ساختمان از سال ۱۳۷۶ در تبریز اجرایی شده است،گفت: باوجود همه سختگیریها بازهم ساخت و ساز غیر مجاز در تبریز ادامه دارد و در حال حاضر حدود۱۰۰ هزار واحد مسکونی غیر مقاوم  و غیر مجازدر تبریز وجود دارد.
رنجبر ادامه داد: در سالهای اخیر با پدیده ساخت و ساز غیر مجاز واحدهای مسکونی یک طبقه‌ای روبرو بودیم اما اخیرا ساخت و ساز های طبقه ای انجام می‌شود و برخی شهروندان بر روی سقف خانه ،اقدام به احداث خانه می‌کنند ‌که خطرات بیشتری دارد.
وی  بیان کرد: چون این خانه ها اغلب از کمیسیون ماده ۱۰۰ مجوز دارند ورود به این خانه ها مشکلات قانونی  و زمان بر دارد و تا زمان اخذ مجوز ورود ،احداث غیر مجاز انجام شده است.
شهردار تبریز گفت: همکاران خود در شهرداری را تحت فشار خواهیم گذاشت تا نظارت بیشتری بر ساخت و سازها انجام  دهند ودر همین زمینه قرارگاه اقدام تشکیل می‌شود.
شهردار تبریز افزود: تشکیل این قرارگاه در قالب لایحه ای به شورای شهر پیشنهاد می‌شود.
وی گفت: اصلی ترین موضوع همراهی شهروندان و توجه به ایمنی خودشان در رعایت ساخت و ساز غیر مجاز است.
وی تصریح کرد: تا زمانی که شهروندان همراهی لازم را نداشته باشند امکان مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز وجود ندارد.
انتهای پیام/
۱۰۰ هزار واحد مسکونی غیرمجاز در تبریز/ زایش واحدهای مسکونی غیرمجاز خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار