استاندار اردبیل؛

گمرک مرزی بیله‌سوار تقویت می‌شود

1400/10/02 - 14:11 - کد خبر: 56279 نسخه چاپی

نصر: استاندار اردبیل گفت:گمرک بیله‌سوار مغان برای استفاده بهتر از مزیت‌های مرزی، تجاری و صادراتی تقویت می‌شود.

به گزارش نصر،  سید حامدعاملی روز پنجشنبه در جلسه ستاد تسهیل و بررسی پروژه‌های عمرانی بیله‌سوار  وجود گمرک در این منطقه مرزی را ظرفیت مهم اقتصادی دانست و افزود: برای رونق اقتصادی و توسعه منطقه باید از این ظرفیت نهایت استفاده شود.
وی از تلاش مسئولان استان برای رونق اقتصادی روستاهای مرزی این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: نگاه تنگ‌نظرانه به نفع مردم استان نیست و بجای نگاه امنیتی صرف به مرزها می‌توان با نگاه باز و منطقی توسعه اقتصادی منطقه را میسر کرد.
استاندار اردبیل وجود گمرک بیله‌سوار را یکی از شاخص‌های ایجاد منطقه آزاد تجاری برشمرد و اضافه کرد: با بررسی‌ منطقی کارشناسان و ارزیابی شاخص‌های اساسی در آینده نزدیک منطقه آزاد تجاری صنعتی استان جانمایی و راه‌اندازی خواهد شد.
او با اشاره به پروژهای عمرانی شهرستان بیله‌سوار گفت: موانع جابجایی تاسیسات برق، گاز و آب پروژه چهار خطه کردن راه ارتباطی بیله‌سوار - گرمی تا شهریور ماه سال آینده برطرف خواهد شد.
استاندار اردبیل ادامه داد:  برای زیرسازی و آسفالت سه راهی صحرا تا بیله‌سوار بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و برای تکمیل و اتمام تمامی مسیر ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
عاملی با اشاره به ضرورت تکمیل کمربندی بیله‌سوار به جهت قرار گرفتن در مسیر گمرک و پایانه مرزی و تردد روزانه هزاران دستگاه خودروی عمومی و ناوگان حمل و نقل گفت: عملیات اجرایی این پروژه که از سال قبل آغاز شده تا خردادماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به وجود ۵۷۰ کیلومتر راه روستایی و عشایری در شهرستان بیله‌سوار افزود: تاکنون در مجموع ۲۲۰ کیلومتر از این راه ها آسفالت شده و ۲۳ کیلومتر دیگر نیز آماده آسفالت ریزی است و تلاش می‌شود با تامین اعتبار لازم راه‌ ارتباطی سایر روستاها و قشلاقات منطقه نیز مرمت، بهسازی و آسفالت شود.
بیله‌سوار مغان در ۱۶۵ کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است،گمرک و پایانه مرزی این شهرستان تنها گذرگاه فعال مرزی استان اردبیل می‌باشد.
انتهای پیام/
گمرک مرزی بیله‌سوار تقویت می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار