وزیر نیرو؛

طرح جدید آبرسانی روستایی نگرانی درباره تامین آب را برطرف می کند

1400/10/01 - 23:12 - کد خبر: 56244 نسخه چاپی

نصر: وزیر نیرو گفت: طرح جهادی آبرسانی به بیش از ۱۰ هزار روستا که از امروز آغاز شد نگرانی درباره تامین آب برای این روستاها را برطرف می کند.

به گزارش نصر، "علی اکبر محرابیان" عصر چهارشنبه در حاشیه مراسم امضای قرارداد آبرسانی روستایی با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در محل وزارت نیرو و در پاسخ به سووال خبرنگار افزود: این اقدام مهندسی براساس مطالعه های دقیق انجام گرفته و منابع آبی آن هم مدنظر قرار گرفته است.
وی ادامه داد: منابع آبی که برای این روستاها پیش بینی شده به یک نحو تامین نخواهد شد بلکه برای برخی روستاها از سدها تامین و برای برخی خطوط انتقال احداث و برای برخی روستاها هم آب شیرین کن نصب می شود.
وزیر نیرو خاطرنشان کرد: این عملیات آبرسانی سبب خواهد شد در دراز مدت هیچ نگرانی درباره تامین آب وجود نداشته باشد.
محرابیان در ادامه گفت: در ابتدای دولت سیزدهم به مردم قول دادیم که سطح برخورداری روستاها از آب پایدار را از ۷۵درصد فعلی به بیش از ۹۰ درصد برسانیم که بر این اساس مطالعه های لازم صورت گرفت و برنامه ریزی شد تا در چارچوب جهاد آبرسانی این عملیات اجرایی شود.
وزیر نیرو ادامه داد: حدود ۱۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که یا شبکه آبرسانی ندارند و یا اگر دارند با تنش شدید آبی روبرو هستند.
محرابیان گفت: برنامه ریزی شد تا در چارچوب نیروهای جهادی و نهادهای انقلاب اسلامی این کار صورت گیرد .
وی ادامه داد: مرحله نخست با امضای قراردادی که امروز صورت گرفت هفت هزار و یکصد روستا در سطح ۳۱ استان کشور همزمان آغاز خواهد شد.
وزیر نیرو افزود: با اجرای این عملیات یک کار گسترده در کل کشور انجام می شود و در قالب آن ۲۱ هزار کیلومتر خطوط انتقال با ایستگاه های پمپاژ و مخازن متعدد اجرا می شود.
محرابیان ادامه داد: طی ماه آینده عملیات همزمان اجرایی در کل کشور آغاز شده و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) مهمترین نقطه کار خواهد بود و سایر نهادهای جهادی و بسیج به این امر کمک خواهند کرد.
وی گفت: اعتبارات این طرح در بودجه ۱۴۰۰ دیده شده و تخصیص ۱۰۰ درصدی انجام و منابع واریزشده که با این منابع کار شروع خواهد شد.
وزیر نیرو ادامه داد: ۱۳ هزار میلیارد تومان منابع محرومیت زدایی در بودجه ۱۴۰۰ دیده شده که بخش قابل توجه آن به آبرسانی روستایی اختصاص یافته است.
انتهای پیام/
طرح جدید آبرسانی روستایی نگرانی درباره تامین آب را برطرف می کند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار