خبر/

میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در آذربایجان‌شرقی از میانگین کشوری بیشتر است

1400/10/01 - 19:50 - کد خبر: 56238 نسخه چاپی

نصر: دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در استان آذربایجان‌شرقی از میانگین کشوری بیشتر است که احتمالا به دلیل مراجعه دیرهنگام مبتلایان به مراکز درمانی است.

به گزارش نصر، در جلسه فوق‌العاده ستاد استانی مقابله با کرونا، بر افزایش ضریب واکسیناسیون در استان آذربایجان‌شرقی و تزریق دُز سوم واکسن برای افرادی که سه ماه از تزریق دُز دوم آنها می‌گذرد تأکید و مقرر شد، نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اماکن عمومی و کنترل کارکنان ادارات از نظر تزریق واکسن جدی‌تر از گذشته استمرار یابد.
در این جلسه که عصر امروز (چهارشنبه) به ریاست استاندار آذربایجان‌شرقی برگزار شد، گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کرونا به‌ویژه سویه جدید آن موسوم به اُمیکرون همچنین اقدامات کمیته امنیتی ستاد مقابله با کرونا ارائه شد.
 براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی تبریز، هنوز موردی از ابتلا به سویه اُمیکرون در استان مشاهده نشده و تمام افرادی که از مرزهای زمینی و هوایی وارد استان می‌شوند به مدت ۲ هفته تحت مراقبت پزشکی قرار می‌گیرند.
 در این گزارش همچنین با اشاره به سرعت بالای انتشار سویه اُمیکرون و نگرانی از افزایش ناگهانی مبتلایان، بر اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در خصوص تزریق دُز سوم واکسن برای افرادی که سه ماه از تزریق دُز دوم آنها می‌گذرد، تأکید شده است.
 گزارش دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین حاکی است، میزان بستری مبتلایان به کرونا در استان رو به کاهش بوده، اما میزان مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری در استان از میانگین کشوری بیشتر است که احتمالاً به دلیل مراجعه دیرهنگام مبتلایان به مراکز درمانی است.
 اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا در این جلسه، بر تشدید مراقبت‌های اجتماعی، افزایش ضریب واکسیناسیون، نظارت جدی بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اماکن عمومی و نیز کنترل کارکنان ادارات از نظر تزریق واکسن کرونا تأکید کردند.
انتهای پیام/
میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در آذربایجان‌شرقی از میانگین کشوری بیشتر است خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار