معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

راه ۱۲۰ روستای آذربایجان‌شرقی بسته است

1400/10/02 - 09:48 - کد خبر: 56224 نسخه چاپی

نصر: معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به بارش برف و کولاک شدید در برخی گردنه‌های استان، گفت: هم اکنون راه ۱۲۰ راه روستای استان بسته است.

به گزارش نصر، غلامرضا رسول زاده، روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: تردد در تمامی محورهای ارتباطی به صورت عادی در جریان بوده و محور کلیبر به اهر بارش برف گزارش شده است.
وی با اشاره به بسته بودن ۱۲۰ جاده روستایی در شهرستان های هشترود و چاراویماق، گفت: دیروز تا آخرین ساعات شب کولاک بود لذا هم اکنون با فروکش کردن کولاک، همکاران ما به همراه امکانات و تجهیزات در راه های روستایی مشغول برف روبی هستند و تلاش می شود راه ارتباطی این روستاها هرچه سریع تر برف روبی و بازگشایی شود.
معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هم اکنون راههای اصلی و فرعی باز بوده و هیچ مشکلی در تردد وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در گردنه ها کولاک حاکم است و به خاطر وزش باد جاده های این منطقه لغزنده است بر این اساس مسافران حتما مجهز به زنجیر چرخ بوده و با سرعت کم رانندگی کنند.
وی یادآوری کرد: به دنبال بارش‌های روزهای پایانی هفته گذشته، ۹۵۰ کیلومتر-باند از راه های استان توسط گروه های راهداری برف روبی‌ و در این عملیات ۱۳۰ تن مخلوط نمک و شن استفاده شده و به ۷۸ مسافر و کاربر جاده ای در استان از سوی راهداران کمک رسانی شده است.
رسول زاده به مردم و مسافران توصیه کرد قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگو است، در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب کنند.
آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.
این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
انتهای پیام/
راه ۱۲۰ روستای آذربایجان‌شرقی بسته است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار