رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان؛

بارش برف و کولاک آذربایجان‌شرقی را فرا می‌گیرد

1400/09/30 - 11:20 - کد خبر: 56147 نسخه چاپی

نصر: رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با نفوذ و فعالیت سامانه جدید بارشی، بارش برف و کولاک این استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش نصر، محمد امیدفر، روز سه شنبه در گفت و گویی با بیان اینکه این سامانه شب گذشته به تدریج وارد استان شده و فعالیت آن تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت، افزود: افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیشیابی هواشناسی فعالیت این سامانه موجب ابرناکی، وزش باد گاهی تا نسبتا شدید، بارش باران و برف و بروز مه در استان می شود. 
وی با بیان اینکه از روز پنجشنبه دمای هوای استان به صورت محسوس کاهش می یابد، اظهار داشت: فعالیت این سامانه از روز پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده همراه با کولاک به ویژه در مناطق کوهستانی خواهد بود. 
رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به کاهش دما و کولاک، احتمال لغزندگی جاده ها وجود دارد بنابراین رانندگان برای تردد در جاده های استان سرعت مطمئنه را رعایت کرده و زنجیرچرخ و وسایل گرمایشی با خود به همراه داشته باشند.
امیدفر، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان هشترود با ۶ درجه سانتی گراد زیر صفر و شهرستان های هوراند و کلیبر با ۶ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند.
وی یادآوری کرد: دمای هوای تبریز در ۲۴ ساعت گذشته در سردترین زمان به سه درجه زیر صفر و در گرمترین زمان به ۹ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید و هم اکنون ( ساعت ۱۰ صبح) دمای آن سه درجه بالای صفر و آسمان آن نیمه ابری است.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
انتهای پیام/
بارش برف و کولاک آذربایجان‌شرقی را فرا می‌گیرد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار