معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان؛

۷۰ درصد ناوگان مسافربری آذربایجان‌شرقی زیر ۱۵ سال عمر دارد

1398/08/13 - 17:03 - کد خبر: 5614 نسخه چاپی

نصر: معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی‌ گفت: بیش از ۷۰ درصد اتوبوس های ناوگان مسافری استان زیر ۱۵ سال و ۳۸ درصد ناوگان باری بالای ۲۵ سال عمر دارد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، کاظم تیمورزاده، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هم اکنون این استان دارای ۴۰ هزار و ۹۹۵ راننده  است که شامل رانندگان خودروهای باری و اتوبوس بوده و مجموع ناوگان استان شامل ۲۵ هزار و ۸۸ دستگاه، به جزء وانت بارها، دارای کارت هوشمند است.

وی با بیان اینکه خودروی سواری ۱۰ سال به بالا، اتوبوس و مینی بوس ۱۵ سال به بالا و ناوگان باری ۲۵ سال به بالا ، فرسوده محسوب می شوند، اظهار داشت:  ۷۵ درصد مینی بوس های مسافری اآذربایجان شرقی بیش از ۱۵ سال عمر دارند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی‌ با اشاره به فعالیت ۲۸۹ شرکت کالا در استان گفت: در زمان کنونی ۱۱۶ شرکت مسافربری در امر جابجایی مسافر فعالند و ۶۹ شرکت ترانزیت نیز بارهای ترازیتی را صادر می کنند.

تیمورزاده، از فعالیت پنج مرکز معاینه فنی با ۶ خط در استان نیز خبر داد و افزود: این مراکز معاینه فنی در شهرستانهای مرند، پایانه بار تبریز، اتوبان تبریز، بستان آباد و بناب فعالند.

وی یادآوری کرد: یک مرکز معاینه فنی در ملکان نیز به تازگی مورد موافقت اصولی قرار گرفته و بیشتر دستگاه های آن خریداری و کارهای آن انجام شده است و به زودی به بهره برداری می رسد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی‌ با بیان اینکه افزایش تعداد مراکز معاینه فنی به ۱۰ مورد از جمله برنامه های این اداره کل است، گفت: در زمان کنونی ۱۴ پایانه مسافربری در استان فعالیت می کنند و پایانه های توزیع بار عادلانه در تبریز، بستان آباد، بناب و میانه مشغول فعالیت هستند.

تیمورزاده، از رسیدگی به ۲۸۸ مورد تخلفات حمل و نقل در ۶ ماه اول سال ۹۸ خبر داد و افزود: در این مدت کمیسیون رسیدگی به تخلفات حمل و نقل این اداره کل ۲۸۸ مورد تخلفات را بررسی و احکام لازم را صادر کرده است.

وی با اشاره به نظارت شبانه روزی بر کل ناوگان استان از طریق کمیسیون های مختلف، یادآوری کرد: نظارت بر رانندگان در جاده به صورت کنترل نامحسوس انجام می شود و اگر خلافی دیده شود طبق ماده ۱۱ کمیسیون به تخلفات آنها رسیدگی و در صورتی که این تخلف از سوی شرکت ها باشد، طبق کمیسیون ماده ۱۲ موضوع بررسی و رای صادر می شود.

تیمورزاده  ادامه داد: در ابتدا در کمیسیون ماده ۱۲ اگر شرکتی تخلفی کرده باشد تذکر، تکرار مجدد تخلف همراه با جریمه و اگر بازهم ادامه داشته باشد، مدیر می تواند امتیاز شرکت را لغو کند و اگر تعداد تخلف افزایش یافت منجر به تعطیلی شرکت خواهد شد.

انتهای پیام/

۷۰ درصد ناوگان مسافربری آذربایجان‌شرقی زیر ۱۵ سال عمر دارد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار