اختصاصی نصر |

سوئیچ مجدد نیروگاه حرارتی تبریز به سوخت مازوت!

1400/09/29 - 11:14 - کد خبر: 56105 نسخه چاپی

نصر: نیروگاه حرارتی تبریز از صبح امروز مجدداً فعالیت با سوخت سنگین مازوت را آغاز کرده است.

به گزارش نصر، پس از انتقادات فراوانی که به مازوت سوزی نیروگاه حرارتی تبریز انجام گرفت، با پیگیری های استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته گذشته سهمیه گاز به این نیروگاه تعلق گرفت، اما تصاویر جدید از نیروگاه تبریز نشان می دهد از صبح امروز خبری از گاز در نیروگاه نیست و سوخت مازوت جایگزین شده است.
پیگیری‌های خبرنگار نصر درباره این موضوع هم حکایت از سوئیچ مجدد نیروگاه حرارتی تبریز به سوخت سنگین مازوت دارد و یکی از مدیران این نیروگاه در گفتگو با خبرنگار نصر با تایید این موضوع اعلام کرد به علت کاهش سهمیه گاز طبیعی نیروگاه تبریز، مجبور شدیم برای حفظ جریان تولید برق، سوخت مازوت جایگزین گاز طبیعی کنیم.
این گزارش می افزاید، انتقادات از فعالیت آلاینده نیروگاه حرارتی تبریز و نقش آن در کاهش شدید کیفیت هوای تبریز به دلیل عدم رعایت موازین زیست محیطی و استفاده نکردن این نیروگاه از روش های فیلتراسیون در خروجی های خود در حالی افزایش یافته است که مردم تبریز سال‌هاست گریبانگیر مشکلات زیست‌محیطی ناشی از فعالیت غیر اصولی نیروگاه حرارتی تبریز هستند.
حال باید دید مسئولین دستگاه های نظارتی و قضایی چه اقدامات تأثیرگذاری برای حل مشکل آلایندگی زیست محیطی نیروگاه حرارتی تبریز خواهند داشت.
انتهای پیام/
سوئیچ مجدد نیروگاه حرارتی تبریز به سوخت مازوت! نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار