امام جمعه تبریز:

مشارکت هیات‌های مذهبی در زمینه آزادی زندانیان غیرعمد افزایش یابد

1400/09/28 - 16:07 - کد خبر: 56084 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه مردم نیکو کار استان در زمینه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد سنگ تمام گذاشته اند، گفت: مشارکت خیرانه و خیرخواهانه هیات‌های مذهبی و حسینی استان باید در این زمینه افزایش یابد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز یکشنبه در آیین تجلیل از هیات‌های حسینی مشارکت کننده در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، ضمن تجلیل و تمجید از فعالیت های نیکوکارانه هیات های مذهبی، افزود: هیات ها سنت حسنه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنند چرا که این سنت حسنه نشان از کرامت دنیا و شرافت آخرت است و باید از داشته‌های خود به نیازمندان کمک کنیم.
وی با بیان اینکه این سنت حسنه در جامعه آذربایجان جاری و ساری شده و بهتر است تمامی احسان‌های خود را به سمت آزادی زندانیان بی گناه سوق دهیم، مشارکت در کارهای خیر در هیات‌های مذهبی را بسیار ارزشمند و تاثیرگذار دانست.
آل هاشم با تاکید بر اینکه کمک نهادها، دستگاه ها و عموم مردم و خیرین نه تنها باعث آزادی زندانیان جرایم غیرعمد می‌شود و آن‌ها را به آغوش خانواده‌های خود برمی گرداند، اظهار داشت: این‌ مددجویان باید پس از آزادی به همراه خانواده هایشان در برابر آسیب‌های اجتماعی محافظت شوند، از این رو این امر کاری ارزشمند و بزرگ است و باعث بقا و استحکام خانواده‌ها در مقابل آسیب‌ها می‌شود که اجر اخروی دارد.
وی با اشاره به فرمایش امام صادق (ع) که می‌فرمایند کسانی که به واسطه احسان و نیکوکاری زندگی می‌کنند عمر زیاد و با دوامی خواهند داشت، گفت: خیرین باید خدا را شاکر باشند که توفیق کمک به نیازمندان را دارند و اهل بهشت با زبان نرم، قلب مهربان و دست بخشنده به دیگران کمک می‌کنند و خداوند به مال این‌ عده برکت می‌دهد.
آل هاشم ادامه داد: خیرین باید بدانند که چون در دنیا سخاوت و جود و کرم می‌کنند، می‌توانند در قیامت شفاعت کنند.
به گزارش ایرنا، رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی نیز در این آیین، گفت: از نماینده ولی فقیه در استان که برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از اصناف، بازاریان و مدیران کارخانه ها دعوت کردند و در این مسیر همراهی مطلوبی دارند، سپاسگزاریم.
موسی خلیل اللهی افزود: تاکنون تعداد ۳۹۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان با کمک ۱۲ میلیارد تومانی خیرین آزاد شده اند و تلاش داریم تا پایان سال به ۵۰۰ نفر برسد.
وی اضافه کرد: در شهر تبریز از محل سنت حسنه احسان خانواده‌های متوفی، برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد تاکنون ۲ هزار و ۲۵۰ خانواده مشارکت کرده و ۲۵۰ نفر را  از زندان آزاد کرده ا ند.
خلیل اللهی گفت: در حال حاضر  تعداد ۳۶۹ نفر به علت بدهی در زندان های استان هستند که در مجموع ۲۲۰ میلیارد تومان بدهی دارند و تلاش داریم این میزان را از خیرین جمع آوری کنیم.
انتهای پیام/
 مشارکت هیات‌های مذهبی در زمینه آزادی زندانیان غیرعمد افزایش یابد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار