مدیر کل بیمه سلامت استان خبر داد:

رتبه اول آذربایجان‌شرقی در نسخه نویسی الکترونیکی

1400/09/28 - 13:23 - کد خبر: 56072 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی گفت: استان ما در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی بزرگ کشور رتبه اول و در میان کل دانشگاه‌ها رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است که البته در میان استان‌های بزرگ کشور نیز رتبه اول را دارد.

به گزارش نصر، وحید مجیدی روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: نسخه نویسی الکترونیک یکی از بزرگترین پروژه‌های دولت و مجلس است که در حوزه سلامت، قانونگذار با تاکید بیشتر سازمان بیمه را موظف کرده است تا آن را انجام دهد.
وی با تاکید بر اینکه از اول دی ماه نسخ کاغذی حذف می‌شود، متذکر شد: این طرح وظیفه‌ی سازمان بیمه نبوده و خواست و نیاز جامعه است که باید به آن سمت حرکت کنیم؛ در آیین نامه سال ۱۳۹۹ و ‌۱۴۰۰ با تاکید بیشتری به حذف دفترچه بیمه و الکترونیکی شدن آن اشاره دارد لذا سازمان بیمه احساس مسئولیت بیشتری کرده و از یک دی ماه نسخ کاغذی را قبول نخواهد کرد.
وی افزود: این برنامه به مدت شش سال قبل در کرمان انجام شده و نواقص آن رفع شده است در استان ما نیز در اسفند ۱۳۹۷ در بستان‌آباد پایلوت آن زده شد لذا بعد از سه سال تجربه در این امر نواقصات آن رفع و تکامل بسیاری یافته است.
مجیدی بیان کرد: در حال حاضر میانگین نسخه نویسی تمام الکترونیک در کل کشور به ۷۶ درصد رسیده است که این رقم در یک آذرماه ۶۲ درصد بود و در طول ۲۷ روز ۱۴ درصد افزایش یافته است. 
وی یادآور شد: در استان ما نیز در اول آبان ماه ۷۶ درصد بود و در حال حاضر به ۸۹.۹ درصد رسیده است و طی ۲۷ روز آذر ۱۹۰ هزار نسخه ارسال شده که دو هزار مورد آن به‌صورت نیمه الکترونیک یا همراه کاغذ بود که البته داروخانه آنها را هم به صورت الکترونیک به ما فرستاد لذا تلاش داریم طی روزهای آینده این رقم را به ۹۷ درصد برسانیم.
وی با بیان اینکه احراز هویت با کد ملی انجام خواهد شد، گفت: احراز هویت در تمامی مراکز با کد ملی انجام خواهد شد یعنی پزشکان با کد ملی دارو را تجویز کرده و بیمه شده نیز می‌تواند سوابق بیمه‌ی خود را مشاهده کند. 
مدیر کل بیمه سلامت استان اضافه کرد: اکنون در آذربایجان‌شرقی دو بیمه‌ای تقریبا به صفر رسیده است البته شاید استثنائاتی باشد که آن هم مربوط به نیروهای مسلح است اما عملا به صفر رسیده است. 
وی با بیان اینکه تمامی بسترهای لازم در حوزه نسخه نویسی الکترونیکی انجام شده است، ادامه داد: بیمه سلامت استان با ۲ هزار و ۵۱۸ موسسه قرارداد دارد لذا آموزش‌های لازم در حوزه نسخه نویسی الکترونیکی به درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز مربوطه ارائه شده است که رقم آن در حدود ۱۰ هزار نفر ساعت است.
به گزارش ایسنا، وی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص پوشش ناباروری بیمه سلامت گفت: از سال ۱۴۰۰ خدمات ناباروری در حوزه بیمه سلامت قرار گرفت و بیمه‌شدگان نازا که در حدود ۲۰ هزار نفر یا بیشتر هستند، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و بیمه سلامت زمینه‌های میکروانجکشن، آی وی اف، آی یو آی، کاشت تخمک و... برای زنان زیر ۴۵ سال تحت پوشش قرار می‌دهد. 
مجیدی افزود: با بیمارستان‌های الزهرا، طالقانی، شمس و ولیعصر تبریز قرارداد داریم و تعرفه دولتی و عمومی دولتی خود را در زمینه نازایی برای آنها ارائه دادیم تا خدمات خود را با بیمه انجام دهند.
وی در پایان تاکید کرد: افرادی که تخت پوشش بیمه سلامت هستند و در سال جاری به خدمات نازایی مراجعه کردند، حتما به اداره کل بیمه سلامت مراجعه کنند تا نشان‌دار شوند و سپس به دفاتر پیشخوان بیمه سلامت مراجعه کرده و مدارک خود را ارائه دهند تا هزینه‌های خود را دریافت کنند که  بیمه سلامت تا سقف ۵۰ میلیون تومان هزینه‌ی آنها را پرداخت می‌کند.
انتهای پیام
 رتبه اول آذربایجان‌شرقی در نسخه نویسی الکترونیکی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار