معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان؛

هفت شهرستان زنجان رنگ آبی کرونایی به خود گرفتند

1400/09/28 - 13:26 - کد خبر: 56071 نسخه چاپی

نصر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: هم اکنون هفت شهرستان این استان رنگ آبی کرونایی به خود گرفته اند و یک شهرستان باقیمانده نیز در وضعیت زرد قرار دارد.

به گزارش نصر، محمدرضا صائینی روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: در زمان حاضر شهرستان های سلطانیه، زنجان، ابهر، خرمدره، خدابنده، ماهنشان، ایجرود آبی و تنها شهرستان طارم به رنگ زرد کرونایی است.
وی با اشاره به روند نزولی شیوع کرونا در سطح این استان اضافه کرد: بر این اساس توصیه می شود با توجه به ورود سویه های جدید کرونایی، هم استانی ها همچنان پروتکل های بهداشتی کرونایی را رعایت کنند.
این مسوول ادامه داد: هم اکنون ۱۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستانهای این استان بستری هستند که از این تعداد ۹ نفر مربوط به موارد مثبت روز گذشته است.
وی اظهار داشت: این استان روز گذشته مورد فوتی کرونایی نداشت که بر این اساس شمار فوتی‌های کرونایی از زمان شیوع ویروس تاکنون در این استان به  عدد یک‌هزارو ۸۱۸ نفر رسیده است.
صائینی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون آمار مبتلایان مثبت سرپایی بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در این استان به رقم ۱۳۴ هزارو ۷۶۵ نفر رسیده است که ۵۹ مورد آن، آمار روز گذشته را شامل می‌شود.
وی اضافه کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری " تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی" رقم ۱۴۸ هزارو ۹۰ نفر ثبت شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: طبق گزارشهای اعلام شده از اسفند سال‌ گذشته تاکنون موارد مثبت بستری نیز بر اساس یافته های آزمایشگاهی به تعداد ۱۳ هزارو ۳۲۵ نفر در استان زنجان ثابت شده است که ۱۱ هزارو ۴۴۸ نفر از آنان بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: آمار تجمیعی بیماران بستری در بیمارستان‌های استان زنجان شامل مبتلای قطعی همچنین مشکوک به عدد ۳۶ هزارو ۳۰۸ نفر رسیده است.
هفت شهرستان زنجان رنگ آبی کرونایی به خود گرفتند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار