معاون علمی و فناوری رئیس جمهور,؛

میزان خروج دانشجویان داروسازی به صفر رسیده است

1400/09/28 - 12:26 - کد خبر: 56064 نسخه چاپی

نصر: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: معاونت علمی و فناوری در قالب برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان بین‌المللی سعی دارد برای برخی مهاجران اقامت‌های ۳ تا ۵ ساله تعریف کند.

به گزارش نصر، سورنا ستاری در نشست دانش‌آموختگان سوری دانشگاه‌های ایران گفت: کشور سوریه در روزهای سخت پس از جنگ قرار دارد و برای گذر از این روزها نیازمند همکاری مردم خود است؛ ایران نیز چنین تجربه‌ای داشته و این روزهای سخت را پشت سر گذاشته است. شما تحصیل کردگان سوری باید با بازگشت و به کارگیری توانمندی های خود، سوریه را دوباره آباد کنید.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه بیان کرد: مهاجرپذیری در ایران یک مفهوم جدید و نوین است به همین دلیل برخی قوانین کشورمان چندان همخوانی با حضور مهاجران ندارد؛ اما معاونت علمی و فناوری در قالب برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان بین‌المللی سعی دارد برای این افراد اقامت‌های ۳ تا ۵ ساله تعریف کند که همین اقامت‌ها بسیاری از مشکلات شما را برای بهره‌مندی از امکانات رفاهی و اجتماعی کاهش می‌دهد.
ستاری افزود: کشور سوریه نیازمند تعریف و پیاده‌سازی زیست بومی مبتنی بر فرهنگ و آداب و سنن بومی خود است. این کار هم باید توسط جوانان و تحصیل کردگان این کشور اتفاق بیفتد. البته استارت آپ ها و شرکت های دانش‌بنیان ایرانی نیز در این مسیر می توانند به آنها کمک کنند و ایده‌های خود را برای بومی سازی در اختیار جوانان سوری قرار دهند.
رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه تعاملات دانشگاهی و دانشجویی ربطی به روابط میان کشورها و دولت‌ها ندارد، تصریح کرد: این روابط در صورت بروز مشکلات سیاسی میان کشورها نیز برقرار و پابرجا خواهد بود. به همین دلیل ما خواهان تداوم شکل‌گیری شبکه‌ای فرادولتی میان بخش خصوصی دو کشور هستیم.
وی با تاکید بر اینکه زیست بوم فناوری و نوآوری در ایران معادلات و آمال دانشجویان ایرانی را تغییر داده است، بیان کرد: ۳۰ سال پیش همه دانشجویان داروسازی فقط به فکر تاسیس داروخانه برای اشتغال بودند اما امروز آنها با اشتغال در شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق به دنبال تولید داروهای جدید و مورد نیاز کشور هستند. آمارها حاکی از این است که میزان خروج این دانشجویان از کشور به صفر رسیده است.
ستاری با اشاره به اشتراکات فرهنگی میان ایران و سوریه، گفت: با وجود همه این اشتراکات نیاز است که زیست بومی بومی در کشور سوریه با کمک تجربیات موجود در ایران راه اندازی شود تا با این کار روابط سیاسی، علمی و فرهنگی میان دو کشور نیز ارتقا یابد.
انتهای پیام/
میزان خروج دانشجویان داروسازی به صفر رسیده است خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار