خبر/

مرکز درمانگاهی رادیوانکولوژی و کموتراپی شهید مدنی به بهره‌برداری رسید

1400/09/28 - 09:25 - کد خبر: 56052 نسخه چاپی

نصر: مدیر مرکز آموزشی و درمانی قلب و عروق شهید مدنی تبریز گفت: مجموعه درمانگاهی رادیوانکولوژی و کموتراپی این بیمارستان با بهره‌مندی از تجهیزات و تکنولوژی‌های جدید به‌عنوان یکی از مجهزترین و کاملترین مراکز رادیوانکولوژی کشور آماده ارائه خدمات به بیماران شمالغرب کشور است.

به گزارش نصر، سیامک کاشفی مهر با اعلام این خبر اظهار کرد: مجموعه واحدهای انکولوژی این بیمارستان با بهره‌مندی از چهار دستگاه شتاب‌دهنده خطی و توموتراپی، ۱۴ تخت انکولوژی VIP و ۱۵ تخت کموتراپی سرپائی و هفت درمانگاه تخصصی در فضایی به مساحت تقریبی ۵ هزار مترمربع در حال ارائه‌ی خدمت به بیماران دردمند منطقه است.
وی با اشاره به اینکه این مجموعه با بهترین استانداردها احداث و آماده سازی شده است، ادامه داد: فاز نخست این مجموعه که بخش شیمی درمانی بستری و بونکر شتابدهنده الکتا بود، توسط خیر بزرگوار قصاب عبدالهی، با هزینه بیش از ۱۰۰ میلیارد راه‌اندازی شد.
کاشفی مهر گفت: در فاز دوم دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بازسازی بونکر توموتراپی و خرید و نصب دو دستگاه بسیار پیشرفته شتابدهنده خطی الکتا و توموتراپی که ارزش ریالی آن اکنون بیش از ۳ هزار میلیارد ریال می‌رسد، ارائه‌ی خدمات فوق تخصی و پیشرفته درمان بیماران سرطانی را آغاز کرده است.
وی افزود: در فاز سوم این مجموعه بیش از ۵۰ میلیارد ریال از طریق خیرین محترم به شکل منابع نقدی و غیرنقدی تامین و صرف احداث و تجهیز درمانگاه‌های تخصصی و بخش شیمی درمانی سرپایی شده است.
مدیر مرکز آموزشی و درمانی قلب و عروق شهید مدنی تبریز ادامه داد: اکنون بخش شیمی درمانی سرپائی با ۱۵ تخت و هفت درمانگاه تخصصی رادیوانکولوژی در فضایی به مساحت حدود ۷۰۰ متر مربع روزانه به حدود ۲۵۰ بیمار سرطانی در درمانگاه‌ها و بخش سرپائی خود خدمت ارائه می‌کند.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی مرکز قلب شهید مدنی تبریز، وی یادآور شد: مرکزآموزشی و درمانی شهید مدنی با تاسیس موسسه رسمی خیریه بیمارستان شهید مدنی جلب مشارکت خیرین و جذب و هزینه‌ی منابع و کمکهای تامین شده را تسهیل کرده است.
 انتهای پیام/
مرکز درمانگاهی رادیوانکولوژی و کموتراپی شهید مدنی به بهره‌برداری رسید خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار