وزیر علوم:؛

تزریق روحیه امید و اعتماد مهمترین نیاز امروز جامعه است

1400/09/27 - 23:42 - کد خبر: 56048 نسخه چاپی

نصر: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تزریق روحیه امید، امیدآفرینی و افزایش اعتماد اجتماعی مهمترین نیاز در شرایط فعلی جامعه است، چرا که دشمنان انقلاب و معاندان نظام تمام توان خود را برای از بین بردن امید مردم بکار گرفته‌اند.

به گزارش نصر، محمدعلی زلفی‌گل روز شنبه در آیین گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه و تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید دانشگاه بوعلی‌سینا، افزود: دانشگاه‌ها با امیدآفرینی و ایجاد اعتماد در میان دانشجویان نقشی بی بدیل در تقویت اعتماد ملی و امید به آینده در راستای توسعه و پیشرفت کشور برعهده دارند.
وی با اشاره به اینکه امیدآفرینی برای اعتمادسازی در جامعه بسیار ضروری است، تصریح کرد: اقدامات ارزشمند و قابل توجهی طی ۴۰ سال گذشته در کشور انجام شده چرا که در ابتدای پیروزی انقلاب و در آغاز جنگ تحمیلی، توان ساخت سیم خاردار را نداشتیم اما الان کشور توان تولید و ساخت تجهیزات پیشرفته از جمله پهباد را دارد.
دکتر زلفی‌گل با بیان اینکه باید نوع نگاهمان را تغییر بدهیم، تصریح کرد: برخی این همه پیشرفت انجام شده در کشور را نمی بینند و فقط ناامیدی را پمپاژ می‌کنند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه دانشگاهیان ما افراد متدین، باتقوی و مسئولیت‌پذیری هستند که برای ارتقا و پیشرفت کشور باید به علم، ایمان و تقوا مجهز شوند، افزود: دانشگاه بوعلی‌سینا همدان زمانی فقط ۲ دانشکده علوم پایه و کشاورزی داشت که اکنون همگان شاهد رشد چشمگیر و مطلوب این مجموعه علمی هستیم.
وی با بیان اینکه علم امروز دنیا مدیون بوعلی‌سینا است، گفت: دانشمندان به دنبال کشف مایع حیات و ماده‌ای بودند که با آن همه چیز را به طلا تبدیل کنند اما ابوعلی سینا در کتاب «ابطال کیمیا» گفته که این روش‌ها موهوم است و شیوه تجربی نوین را ابداع کرد که باید دنبال کیمیای علم باشیم.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: در دانشگاه بوعلی‌سینا هیات‌های مختلفی وجود دارد و جلسات هم‌اندیشی، قرآن و نهج‌البلاغه برگزار می‌شود و این نشان می دهد که همه اساتید دانشگاه های ما انسان‌های متدینی هستند.
وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها، دانش‌آموزان پرشور و شعف را می‌پذیرند و زمینه رشد آن‌ها را فراهم می‌کنند، افزود: مدیران موفق افرادی هستند که علاوه بر درس خواندن در یکی از انجمن‌های علمی، اسلامی و یا فرهنگی نیز فعال بوده اند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، همچنین با حضور در جلسه هیات رییسه این دانشگاه، با اعضای شورای دانشگاه بوعلی‌سینا دیدار و گفت و گو کرد، در این نشست، ضمن بررسی وضعیت فعلی دانشگاه در حوزه‌های مختلف، برنامه‌های کلان علمی و پژوهشی این دانشگاه نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
اعضای شورای دانشگاه بوعلی‌سینا نیز در این دیدار، دیدگاه‌های خود پیرامون موضوعات مختلف مورد نیاز جامعه و دانشگاه را با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مطرح کردند.
انتهای پیام/
تزریق روحیه امید و اعتماد مهمترین نیاز امروز جامعه است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار