رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان خبر داد:

کاهش محسوس دما و بارش برف و کولاک طی هفته جاری در آذربایجان‌شرقی

1400/09/27 - 11:42 - کد خبر: 56005 نسخه چاپی

نصر: رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از کاهش محسوس دما و بارش برف و بروز یخبندان طی هفته جاری در استان خبر داد.

به گزارش نصر، محمد امیدفر در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: بررسی آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ی خروج تدریجی سامانه‌ی بارشی از نواحی جنوب شرق استان می‌باشد لذا از بعد از ظهر امروز تا دوشنبه جوی پایدار در استان پیش‌بینی شده و غلظت آلاینده‌های جوی افزایش خواهد یافت.
وی خاطرنشان کرد: از بعد از ظهر روز دوشنبه تا اواخر هفته جاری سامانه‌ی بارشی فعالی وارد استان شده و تا اواخر هفته ادامه خواهد داشت که طی روزهای دوشنبه و چهارشنبه شدت بیشتری خواهد داشت و موجب بارش باران و برف و بروز مه خواهد شد.
وی افزود: روز سه‌شنبه از شدت بارش‌ها کاسته می‌شود اما مجددا از شب چهارشنبه بارش‌ها شدت یافته و موجب کاهش محسوس دما خواهد شد.
امیدفر گفت: بارش غالب موج چهارشنبه تا پنجشنبه به صورت برف بوده و موجب یخبندان، لغزش جاده‌ها و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های مرتفع و کوهستانی استان خواهد شد لذا با توجه به افزایش سرعت باد و بارش شدید برف کولاک نیز پیش‌بینی می‌شود.
وی در خصوص حداکثر و حداقل دمای تبریز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، حداکثر و حداقل دمای تبریز به ترتیب سه و دو درجه‌ بالای صفر بوده و دمای فعلی آن نیز چهار درجه بالای صفر است که نسبت به دیروز دو درجه افزایش یافته است.
رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی در پایان در رابطه با سردترین و گرم‌ترین شهر استان تاکید کرد: گرم‌ترین و سردترین شهرهای استان به ترتیب هوراند با چهار درجه بالای صفر و سهند بایک درجه زیر صفر گزارش شده‌اند و همچنین بیشترین بارش‌ها با ۴۷ میلی‌متر در ملکان بوده است.
انتهای پیام/
 کاهش محسوس دما و بارش برف و کولاک طی هفته جاری در آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار