مديركل استاندارد آذربايجان شرقي در گفت و گو با نصر خبر داد:

انتخاب 22 درصد واحدهای نمونه کیفی ملی از آذربایجان شرقی

1398/08/13 - 14:39 - کد خبر: 5598 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل استاندارد آذربایجان شرقی انتخاب چهار واحد از 18 واحد نمونه کیفی ملی از بین واحدهای صنعتی آذربایجان شرقی را یک افتخار خواند.

به گزارش نصر، ساسان فرشي حق رو در آستانه جشن روز استاندارد در تبریز در خصوص تفاوت های این دوره  با سال های گذشته گفت: اتفاق بسیار مبارکی که در روز استاندارد ملی شاهد بودیم و یکی از بارزترین تفاوت های این دوره با دوره های قبلی روز استاندارد  انتخاب چهار واحد تولیدی استان در جمع 18 واحد منتخب ملی بود.

وی ادامه داد: واحدهای تولیدی استان با حساسیت کامل بر روی کیفیت محصولات خود توانسته اند این افتخار را برای استان کسب کنند.

فرشی اذعان داشت: یکی دیگر از تفاوت های این دوره از روز استاندارد شناخته شدن یکی از واحدهای فرآورده های گوشتی تبریز به عنوان واحد نمونه ملی می باشد.

مديركل استاندارد آذربايجان شرقي به شاخص های انتخاب یک واحد تولیدی به عنوان واحد نمونه کیفی اشاره کرد و گفت:  شرایط برای انتخاب یک واحد نمونه ملی و یا استانی در چند سال اخیر بسیار متفاوت و سخت گیرانه تر شده است؛ به جرات می توان گفت واحدی که امروز به عنوان واحد نمونه کیفی شناخته می شود بسیار متفاوت تر از واحدی است که 10 سال قبل به عنوان واحد نمونه کیفی شناخته شده است.

فرشی گفت: تمام شاخص های واحد نمونه استانی ابلاغ شده سازمان استاندارد ملی می باشد که یکی از این شاخص ها نداشتن نمره منفی در تمامی تولیدات مجموعه است.

وی نقش استاندارد و کیفی سازی محصولات را باعث رونق تولیدات داخل دانست و گفت: در چند سال اخیر شاهد بوده ایم که محتویات انتخاب شعار های سال توسط مقام معظم رهبری تاکید بر تولید می باشد و با حساسیت بالای تولیدکنندگان بر کیفیت محصولات شاهد رونق اقتصادی شده ایم.

مديركل استاندارد استان اذعان داشت: سازمان ملی استاندارد جدیت بالایی بر روی اجرای استانداردهای محصولات دارد و این مسئله باعث شده است مردم اعتماد بیشتری بر محصولات داخلی داشته باشند.

وی ادامه داد: نرخ کیفیت هرچقدر در کالاهای استانی ارتقا یابد بی شک کیفیت محصولات بالاتر می رود و اثرات این ارتقا نرخ کیفیت را در بالا رفتن صادرات می توان لمس کرد.

فرشی به چالش های موجود در مسیر تولید اشاره کرد و گفت: محصولات داخلی امروز به اندازه ای کیفیت مطلوبی دارد که در بازارهای جهانی نیز می توانند رقابت کنند اما تحریم های ظالمانه علیه ایران این اجازه را به تولیدکنندگان نمی دهد تا در این عرصه به خوبی حضور یابند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر تحریم ها ظرفیت سازی و بومی سازی را در کشور ارتقا داده است و می توان گفت به نوعی تحریم ها اثرات مثبت نیز داشته است.

مديركل استاندارد آذربايجان شرقي در زمینه نظارت بر استاندارد صنف طلا و جواهرات گفت: از آنجایی که تبریز به نوعی قطب تولیدات طلا و جواهرات است نظارت بر استاندارد این صنف نیز از حساسیت بالایی برخوردار می باشد.

وی ادامه داد: تمام مراکز تولیدی طلا موظف شده اند کد شناسایی دریافت کنند و بر محصولات خود نصب کنند، از طرفی بازرسی دائم از ویترین ها و مغازه ها نیز داریم تا متخلفی وجود نداشته باشد.

فرشی در پایان به تعداد آزمایشگاه های زیرنظر اداره استاندارد اشاره کرد و گفت: برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی امروز بیش از 100 آزمایشگاه خصوصی زیر نظر اداره استاندارد در حال فعالیت می باشند.

این گزارش حاکی است؛ جشن روز استاندارد در سالن همایش های اداره کل استاندارد تبریز در مورخه 14 آبان با حضور رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت سازمان استاندارد ملی برگزار می شود.

انتهای پیام/

انتخاب 22 درصد واحدهای نمونه کیفی ملی از آذربایجان شرقی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار