آل هاشم:

اسیر بازی تکراری آمریکا و اروپا در مذاکرات نمی‌شویم/ واقعیت‌های مطرح در مذاکرات

1400/09/26 - 15:19 - کد خبر: 55978 نسخه چاپی

نصر: امام جمعه تبریز گفت: آمریکا نمی‌تواند بپذیرد که باید تبعات سیاست‌های متحدانش در نوع رفتارشان را بر عهده گیرد و هماهنگی لازم با آنها داشته باشد.

به گزارش نصر از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز امروز در خطبه‌های نماز عبادی و‌ سیاسی جمعه که با حضور پرشکوه نمازگزاران تبریز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، با اشاره به بودجه ارائه شده کل کشور اظهار داشت: اولین بودجه کشور که محصول تدابیر دولت سیزدهم است توسط دولت در ۲۸۳ صفحه با منابع و‌ مصارف همچنین سه هزار و ششصد و بیست و یک ‌میلیارد تومان بسته شده است. 
وی با بیان اینکه ارائه بودجه تغییراتی را نشان می‌دهد که حتی در محتوا نیز تغییرات دیده می‌شود، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید با کار کارشناسی سنگین به شکل منطقی این بودجه را چکش‌کاری کنند تا با توجه به وضعیت اقتصادی کشور بودجه سال آینده در مجلس بسته شود. 
امام جمعه تبریز در ادامه به موضوع مذاکرات اشاره کرد و گفت: مذاکرات در حال انجام است ولی با بازی تکراری آمریکا و اروپا در مذاکرات روبه‌رو هستیم. 
وی ادامه داد: ایران در شرایطی بار دیگر به پشت میز مذاکره بازگشته است که در دور اول که ۸  آذر برگزار شد، دو‌ سند از طرف وزارت امور خارجه کشور برای قرار دادن و قرار گرفتن به عنوان پایه توافق‌های آینده در اختیار دیگر کشورها قرار گرفت. 
نماینده ولی فقیه در استان افزود: با این حال کشورهای اروپا از این دو طرح استقبال نکرده و بیان کردند که ایران به دنبال زیاده‌خواهی و درخواست‌ها غیرواقعی است. 
وی خاطرنشان کرد: در واقع آمریکا نمی‌تواند بپذیرد که  باید تبعات سیاست‌های متحدانش در نوع رفتارشان را بر عهده گیرد و هماهنگی لازم با آنها را داشته باشد.
امام جمعه تبریز یادآور شد: آمریکا اعلام‌کرده است که شاید نتواند شرایط سیاسی صهیونیست‌ها در بازگشت به برجام را هماهنگ کند البته در جلسات و مذاکراتی که بین دو طرف برگزار می‌شود،همواره رژیم صهیونیستی در سیاست حمله با ایجاد خرابکاری در سایت‌های هسته‌ای تاکید دارد و مقصر نامیدن ایران در عدم موفقیت مذاکرات احیای برجام و متعاقبا مقصر شناساندن ایران به افکار عمومی را پیشه کرده‌اند. 
وی متذکر شد: مردم ایران برای عزت ایران عزیز و برای حراست و حفاظت از خاک پاک ایران منتظرند تا دستگاه دیپلماسی این مذاکرات را با عزت و قدرت ادامه دهند. 
آل‌هاشم در ادامه مخمصه آمریکا در عراق و‌ حیله‌گری‌اش برای ماندن در عراق و خروج تروریست‌های آمریکایی در عراق را مطالبه عمومی مردم  عراق دانست و ادامه داد: پس از اقدام جنایتکار ارتش آمریکا در ترور شبانه و بزدلانه سرداران مقاومت به خصوص سردار سلیمانی، خروج نیروهای آمریکایی تبدیل به مصوبه قانونی عراق شد و نیروهای تروریستی آمریکا چاره‌ای جز خروج از عراق را ندارند و باید تا  قبل از ۱۱ دی ماه ۲۰۲۰ از عراق  بیرون بروند. 
وی ادامه‌ داد: دیپلمات‌های آمریکا برای خروج ارتش خود اما و اگرهایی گذاشته است و عدم خروج کامل نیروهای آمریکایی مسئله‌ای است که با مخالفت‌های گروه‌های مقاومت مواجه شده است زیرا آن را مغایر مصوبه پارلمان عراق می‌دانند از این‌رو در صورتی که این خواسته محقق نشود، گزینه‌ای جز مقاومت نظامی تا اخراج نیروها نخواهند داشت. 
خطیب جمعه تبریز ابراز کرد: در هر حال آنچه که مهم است خروج بی قید و شرط آمریکا از عراق است که البته آمریکا بر اساس توافق با کاظمی تعدادی از نیروها را خارج کردند و بقیه نیروها را می‌خواهند با تغییر ماموریت از ماموریت جنگی به ماموریت آموزشی تغییر دهند تا بلکه در عراق بمانند.
وی در اعلام مناسبت‌های هفته با تشکر از زحمات کارکنان راهداری و راهسازی گفت: این‌ها زحمات زیادی کشیده‌اند. 
امام جمعه تبریز با اشاره به روز وحدت بین حوزه و دانشگاه، گفت:طبق بیانات رهبر معظم انقلاب،آیت‌الله مفتح فردی کم تظاهر ولی پرظهور بود. 
وی خاطرنشان کرد: وحدت یک وحدت مبنایی و همزیستی مسالت‌آمیز است و راهبردی برای جلوگیری از نفوذ دشمن است. 
نماینده ولی فقیه در استان گفت: وحدت بین حوزه و دانشگاه می‌تواند دستاوردهای زیادی داشته باشد که از جمله آنها تقویت جنبش نرم‌افزاری و تولید عام بومی، تحقق تمدن اسلامی، ارائه الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی، دستیابی به علوم اسلامی و اسلامی شدن دانشگاه و وحدت نخبگان و غیره است.  
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه همیشه باید به موضوع مواسات توجه کرد و تنها به دوران کرونا اکتفا نشود، گفت: مواسات یعنی کسی محروم نماند و این روزها شب چله را داریم که رسم و روسوماتی در این زمینه وجود دارد که رسم بدی هم نیست و صله ارحام می‌شود.
وی ادامه داد: در شب یلدا هندوانه و آجیل و اناری خریداری می‌شود ولی فقرا هم فراموش نشود. 
خطیب جمعه تبریز در بخش خطبه‌های عبادی با تاکید به نیاز جامعه به تقوا گفت: در این ایام پربرکت فاطمیه همه مردم را به تقوای الهی دعوت می‌کنم و امیدوارم ایزد منان همه ما را جزو اهل تقوا قرار دهد. 
خطیب نماز جمعه تبریز افزود: حضرت زهرا(س) یک نعمتی بود که به خاطر تقوای نبی اکرم(ص) به ایشان عطا شده بود و همه ما باید در قیامت در برابر این نعمت الهی پاسخگو باشیم. 
وی با بیان اینکه باید در این ایام هر کدام از مسلمانان از برکت وجود این بانوی بزرگ بهره ببرند زیرا ایشان «ام ابیها » نامیده می‌شوند، گفت: اوج عظمت حضرت زهرا(س) زمانی است که پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند دخترم فاطمه، خداوند متعال با خشم تو خشمگین و با رضایت تو خشنود می‌شود. 
آل‌هاشم یادآور شد: برای ارتباط دائمی با حضرت زهرا(س) ذکر تسبیحات نباید از برنامه روزانه فراموش شود.
انتهای پیام/
اسیر بازی تکراری آمریکا و اروپا در مذاکرات نمی‌شویم/ واقعیت‌های مطرح در مذاکرات خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار