مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌ شرقی خبر داد:

کاهش ۶۰ درصدی غلظت گوگرد هوای تبریز با تغییر سوخت نیروگاه حرارتی

1400/09/24 - 22:46 - کد خبر: 55936 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌ شرقی گفت : با تغییر سوخت نیروگاه تبریز، غلظت گوگرد (so2) هوای این شهر بالای ۶۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش نصر، حسن عباس نژاد در گفت و گویی گفت: با تغییر سوخت نیروگاه تبریز، غلظت گوگرد (so2) بالای ۶۰ درصد کاهش یافته است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی ادامه داد: شاخص کیفیت هوای تبریز روی عدد ۱۶۰ واحد است و برای تمام گروه‌های سنی ناسالم است.
وی افزود: انتظار می‌رود شهروندان از هر گونه فعالیت منجر به آلودگی هوا خودداری کرده و بیماران قلبی و ریوی و هم چنین سالمندان و کودکان نیز در فضای باز حضور پیدا نکنند.
عباس نژاد گفت: با توجه به راه‌اندازی پایش‌های شبانه افزود: در این راستا مشاهده هر گونه آلودگی با مرجع قضائی هماهنگ شده و با صنایع برخورد می‌کنند.
وی ادامه داد: اکنون در شعاع ۳۰ کیلومتری تبریز هیچ گونه سوخت مازوت توزیع نمی‌شود و تمامی واحدها ملزم به استفاده از سوخت گازی هستند، همچنین مجوز فعالیت برای صنایع آلاینده محیط زیست صادر نمی‌شود.
عباس نژاد بیان کرد: در حال حاضر با تلاش‌های مسئولین ارشد استان نیروگاه تبریز ملزم به استفاده از گاز طبیعی شده است. وی به نقش مؤثر مشارکت مردمی در کاهش آلودگی هوا اشاره کرده و افزود: این تغییر سوخت با صرفه جویی مصارف خانگی گاز ادامه دار خواهد بود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در پایان گفت: علل اصلی آلودگی هوا در کلانشهر تبریز، پایداری هوا، منابع متحرک و منابع ساکن دانست.
انتهای پیام/
کاهش ۶۰ درصدی غلظت گوگرد هوای تبریز با تغییر سوخت نیروگاه حرارتی خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  عابدینی   2 سالها پیش  

با سلام لطفا پلیس جلوی تردد خودروهای کامیون و اتوبوسهایی که به تنهایی به اندازه یک نیروگاه دود تولید می کنند را بگیرد. پیشنهاد می کنم یک شماره توسط پلیس اعلام شود تا مردم منابع آلوده کننده را اطلاع دهند
پژوهشیار