سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه:

نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تبریز آغاز می‌شود

1400/09/24 - 15:40 - کد خبر: 55921 نسخه چاپی

نصر: سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه از تحول در نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تبریز خبر داد و گفت: ۳۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده که ۱۶ دستگاه آن در هفته‌های آتی وارد تبریز خواهد شد.

به گزارش نصر، ایوب اسماعیلی با اعلام این خبر اظهار کرد: مذاکرات متعدد با  فروشندگان، سرمایه‌گذاران و افرادی که توانایی سرمایه‌گذاری در حوزه نوسازی و فعالیت در اتوبوسرانی را دارند، شروع شده و در ماه‌های آتی شهر تبریز شاهد تحول در نوسازی اتوبوس خواهد بود.
وی بیان کرد: بخش زیادی از ناوگان اتوبوسرانی بخصوص در بخش اتوبوس‌های بخش خصوصی به علت تحریم‌ها فرسوده شده و عمر بالای ۱۰ سال دارند که امیدواریم با حمایت شورای اسلامی شهر،  شهرداری تبریز و با جذب تسهیلات کم بهره ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومانی از دولت، نسبت به بازسازی ۲۰۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی اقدام و وارد چرخه خدمات‌رسانی کنیم.
اسماعیلی افزود: در حال حاضر  ۹۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی را اتوبوس‌های بخش خصوصی تشکیل می‌دهند که لازم است از این بخش حمایت‌های لازم در قالب ارائه خدمات و ایجاد تسهیلات برای دخل و خرج بهتر ارائه شود تا بتوانیم با توجه به نیازهای همشهریان خدماتی شایسته ارائه دهیم.
سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه برنامه‌های این شرکت را در سه حوزه نوسازی، بازسازی اتوبوس‌ها و توسعه کمی و کیفی فعالیت بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: با توجه به تاکید شهردار محترم و شورای اسلامی شهر مبنی بر توسعه‌ی حمل و نقل به ویژه در حوزه اتوبوسرانی و طبق سیاست‌گذاری شورای ششم در رابطه با توسعه‌ی حمل و نقل عمومی درون‌شهری، لازم است تغییر نگرشی در برنامه‌ها و دیدگاه‌ها جهت ارائه خدمات بهر به شهروندان انجام شود.
اسماعیلی در ادامه ضمن قدردانی از کارکنان بخش خصوصی اتوبوسرانی به علت زحمات زیاد و سرمایه‌ای که در جهت خدمت به شهروندان استفاده می‌کنند، افزود: فعالیت این افراد بسیار با ارزش است و درخواست می‌کنیم که این بخش توسط  شورا و شهرداری حمایت و تقویت شود تا از نظر کمی و کیفی شاهد افزایش رغبت فعالان این بخش و توسعه آن باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی نیز گفت: اخیر بخشنامه‌هایی مبنی بر اختصاص سوخت بر اساس پیمایش خودرو ابلاغ شده و با اجرای برنامه‌های هوشمندسازی و نصب GPS در اتوبوس‌ها، تعداد اتوبوس‌های دارای این امکانات را از ۱۸۰ به ۳۸۰ دستگاه خواهیم رساند تا با این اقدام مشکلات اختصاص سوخت حل شده و نظارت و کنترل هوشمند شود.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی افزود: در کنار پرداخت کرایه با استفاده از کارت بلیت، در هفته‌های آینده به طور آزمایشی امکان پرداخت کرایه از طریق QR کد موبایل و نیز  امکان ردیابی اتوبوس‌ها در تلفن همراه شهروندان و برنامه‌ریزی سفر و انتخاب مد حمل و نقل نیز میسر خواهد شد.
انتهای پیام/
 نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تبریز آغاز می‌شود خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار