استاندار زنجان؛

روغن نباتی جهان باید با تمام ظرفیت فعالیت کند

1400/09/24 - 12:13 - کد خبر: 55899 نسخه چاپی

نصر: استاندار زنجان با تاکید بر اینکه طبق دستور رییس جمهور روغن نباتی جهان باید با تمام ظرفیت فعالیت کند، گفت: آنچه برای ما اولویت دارد، تامین روغن مایع و مواد اولیه این کارخانه برای افزایش تولید با ظرفیت بالا است.

به گزارش نصر، محسن افشارچی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه در حال حاضر هیچ یک از مسائل مربوط به بدهی ها و معوقات پرداخت ها در خصوص روغن نباتی جهان را در نظر نمی‌گیریم، افزود: آنچه که حائز اهمیت و دارای اولویت بوده افزایش تولیدات کارخانه با ظرفیت بالا بر اساس دستور و تاکیدات رییس جمهور در سفر ( ۲۷ آبان ماه امسال) به زنجان است.
وی با اشاره به ماهیت جلسات تشکیل شده برای حل مشکل واحدهای تولیدی گفت: متولیان این جلسات در دعوت از افراد برای حضور در آن دقت لازم را داشته باشند تا این کارگروه ها از ماهیت و هدف اصلی خود که همان حل و فصل مشکلات حوزه تولید است، خارج نشود.
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه مدیرعامل کارخانه روغن نباتی جهان فقط بخشی از هزینه خریداری کارخانه ( در سال ۱۳۹۲) را پرداخت کرده است، اظهار داشت: ۴۵ میلیارد تومان هزینه خرید این کارخانه بوده که فقط ۱۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده و هنوز حتی بقیه چک ها هم پرداخت نشده است.
افشارچی با بیان اینکه مدیرعامل کارخانه جهان باید همه معوق‌های شرکت اعم از مطالبات اداره مالیات و تامین اجتماعی را پرداخت کند یادآور شد: متاسفانه در این خصوص بیت المال ضایع شده است.
وی گفت: ما فراتر از قانون برای این شرکت اقدامی انجام نخواهیم داد و با قوت پیگیر باز گرداندن بیت المال هستیم.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه جلسات آتی باید در راستای پیگیری مصوبات این جلسه برگزار شود، ادامه داد: در جلسات ستاد تسهیل، برای ارزیابی هرچه بهتر اقدامات صورت گرفته و خروجی مطلوب، گزارش مبسوط تصویری نیز ارائه شود.

در راستای صیانت از تولید تلاش می‌کنیم
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان هم در این کارگروه با اشاره به مشکل روغن نباتی جهان که مصوبه سفر ریاست جمهوری مبنی بر تعیین تکلیف آن تا یک ماه بعد از سفر است گفت: از استاندار زنجان می‌خواهیم واحد تولیدی روغن نباتی جهان را مکلف کند تا نسبت به واریز معوقات و بدهی های خود به امور مالیاتی و تامین اجتماعی اقدام کند.
ناصر فغفوری افزود: بعد از حل ۲ مشکل حوزه مالیاتی و تامین اجتماعی، می توانیم از طریق ثبت در سامانه جامع تجارت، نسبت به تامین روغن مایع و اولیه این کارخانه اقدام کنیم  و واحد با ظرفیت بالاتری فعالیت کند.
وی تاکید کرد: در جهت صیانت از تولید در راستای دستور رییس جمهور و افزایش تولیدات و فعالیت کارخانه با ظرفیت بالا بیش از پیش تلاش می کنیم.
انتهای پیام/
روغن نباتی جهان باید با تمام ظرفیت فعالیت کند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار