مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر آذربایجان‌شرقی:

همتراز با بانکداری بین المللی پیش می رویم/ بزرگترین اهداف ما توسعه بانکداری دیجیتال است

1400/09/24 - 11:29 - کد خبر: 55892 نسخه چاپی

نصر: مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر آذربایجان‌شرقی با اشاره به رشد ۴۶ درصدی منابع بانکی مهر ایران در استان گفت: در حال حاضر منابع ما در استان به بیش از ۲۴ هزار میلیارد ریال رسید که این مساله نشان دهنده افزایش اعتماد مردم به ما است البته این میزان منابع بانکی در مقایسه با استان هایی که ظرفیت و جمعیت کمتری دارند، مناسب نیست و باید با اعتلای فرهنگ قرض الحسنه در استان و جلب اعتماد مردم، این منابع را بیش از پیش افزایش دهیم.

به گزارش نصر، "سیدرضا منافی آذر" در نشست خبری که به مناسبت چهاردهمین سالروز تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران برگزار شد، از تغییر آرم، رنگ و شکل کارت‌های این بانک خبر داده و گفت: در ۱۴ سال اخیر تمام تلاش خود را در راستای ارتقای فرهنگ قرض الحسنه و ارائه خدمات بانکی قابل قبول به مردم استان انجام داده‌ایم و خرسندیم که در این مسیر موفق بوده‌ایم.
وی با اشاره به مقاومت مردم به استفاده از کارت‌های بانکی عضو شتاب و دستگاه‌های عابر بانک در چند سال قبل به دلیل عدم اعتماد، خاطر نشان کرد: خوشبختانه قدم‌های خوبی در این مسیر برداشته شد و امروز به نقطه‌ای رسیده ایم که کاملا به روز، همتراز با دنیا و هماهنگ با بانکداری بین المللی به جلو حرکت می کنیم چراکه توسعه بانکداری دیجیتال یکی از آرزوهای ما است و تلاش می‌کنیم با نیروهای جوان، متعهد و تلاشگری که داریم زمینه استفاده از خدمات مختلف بانکی به صورت دیجیتال را یرای مردم مهیا کنیم تا بتوانند به راحتی و در منزل، اقدام به دریافت تسهیلات از این بانک کنند.
وی بانک مهر ایران را پیشرو در زمینه توجه به محیط زیست معرفی کرده و اظهار کرد: استفاده از کاغذ در بانک مهر ایران حذف شده و تنها مدارک کاغذی که ما از مشتریان اخذ می‌کنیم مربوط به ضامن تسهیلات بانکی است لذا از هموطنان عزیز خواهشمندم در هنگام مراجعه به شعب بانک مهر ایران در سراسر استان، از تحویل کپی مدارک به شعب خودداری کنند تا با کمک هم در راستای حفظ محیط زیست تلاش کنیم؛ امروز بانک مهر ایران دیگر بایگانی سنتی ندارد و با سامانه‌های الکترونیکی که دارد، حتی قراردادها و امضا برای دریافت تسهیلات نیز به صورت دیجیتالی اخذ می‌شود.
منافی‌آذر با اشاره به شروع پرداخت تسهیلات بدون ضامن در این بانک از سال گذشته، بیان کرد: مردم عزیز می‌توانند با مراجعه به شعب بانک مهر ایران و پرداخت تنها ۱۰ هزار تومان اعتبار سنجی کرده و در صورت کسب رتبه بندی مناسب از تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی بدون ضامن استفاده کنند که در این تسهیلات اگر مشتری رتبه لازم را کسب کند، می‌تواند تنها با پرداخت یک چک، تسهیلات درخواستی را دریافت کند؛ این طرح برای کارمندان که مشکلی از جهت اعتبار سنجی ندارند یک فرصت فوق العاده است.
وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری به ۳۶ هزار نفر تسهیلات پرداخت کرده‌ایم که این آمار نشان می‌دهد ماهانه به ۴ هزار نفر پرداخت تسهیلات داشته‌ایم که نتیجه‌ی تلاش ویژه مجموعه مهر ایران در پرداخت تسهیلات به مردم عزیز استان است و می‌توان این تعداد را با بانک‌های تجاری و بزرگ مقایسه کرد؛ ما ۶ هزار میلیارد ریال وصول تسهیلات داشته ایم و ۵ هزار میلیارد ریال نیز پرداخت کرده‌ایم که قدر مطلق تسهیلات قرض‌الحسنه ما را به ۱۱ هزار میلیارد ریال می‌رساند.
وی با اشاره به اینکه سرمایه اولیه این بانک ۱۵ هزار میلیارد ریال بوده و اکنون به ۵۰ هزار میلیارد ریال رسیده است، خاطرنشان کرد: در کشور ما کمیته بانک‌ها کفایت سرمایه برای هر بانک را حداقل هشت درصد در نظر گرفته است که برخی بانک‌ها زیر این عدد هستند اما خوشبختانه کفایت سرمایه بانک مهر ایران در حال حاضر ۱۱ درصد است که یک عدد فوق العاده است؛ امسال در استان آذربایجان شرقی ۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال منابع جذب کرده‌ایم و ۱۱ هزار میلیارد تسهیلات پرداخت کرده‌ایم.
مدیر شعب بانک در خصوص تسهیلات ازدواج گفت: در این زمینه نیز ما مشکلی برای پرداخت تسهیلات نداریم و از مردم تقاضا داریم اگر شعبه‌ای از پرداخت تسهیلات ازدواج سر باز زد، به ما اطلاع بدهند تا با خاطیان برخورد لازم انجام شود البته لیست افراد در انتظار ما نیز با آنچه باید باشد، فاصله دارد و تلاش می‌کنیم پرداخت تسهیلات ازدواج را سرعت ببخشیم.
وی ادامه داد: تسهیلات ما تنها با صفر تا چهار درصد کارمزد پرداخت می‌شود که این میزان نیز صرف هزینه‌های بانک می‌شود؛ عملکرد ما در همه حوزه‌ها کاملا شفاف است و می‌توانید پس از اعتبارسنجی با استفاده از موبایل بانک، میزان تسهیلات، مدت بازپرداخت و میزان کارمزد تهسیلات خود را انتخاب کنید.
وی ضمن اشاره به اینکه کالا کارت یک معامله کاملا اسلامی و در راستای سایر خدمات این بانک در حوزه بانکداری بدون ربا است، خاطرنشان کرد: کالا کارت با افزایش قدرت خرید مردم به فروش اجناس داخلی و رونق تولید کمک می‌کند که مردم برای می‌توانند تنها با تشکیل پرونده بدون داشتن سپرده و یا معدل خاص برای دریافت کالا کارت اقدام کنند.
منافی‌آذر افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران انواع مختلفی کالا کارت دارد که مردم می‌توانند بر حسب توان مالی خود در بازپرداخت، کالا کارت مناسب خود را انتخاب کنند و حتی با استفاده از امتیاز کارکرد حساب یا قراردادن ودیعه می‌توان مدت بازپرداخت کالا کارت را طولانی‌تر کرد.
وی هدف بانک مهر ایران را خدمت به مردم عنوان کرده و یادآور شد: در این  مسیر رقیب هیچ بانکی نیستیم بلکه تلاش می‌کنیم سبد خدمات بانکی کشور را تکمیل کنیم تا مردم با هر سلیقه و توان مالی بتوانند از خدمات بانکی استفاده کنند البته امیدواریم که تسهیلات پرداختی ما  در محل مناسب هزینه شود و کسانی که واقعا نیاز دارند از آن استفاده کنند.
مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر آذربایجان شرقی در خصوص طرح های این مجموعه در زمینه ایفای مسئولیت‌های اجتماعی گفت:در طرح همیاران که به تامین هزینه بیماران، آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و کمک به اشتغالزایی پرداخته می‌شود، کارکنان بانک مهر ایران در صورت تمایل خود بخشی از حقوق خود را به این طرح اختصاص می‌دهند همچنین علاوه بر کمک‌هایی که خیرین انجام می‌دهند، افرادی که مایل باشند می‌توانند تا سقف چهار قسط به بازپرداخت وام آنها اضافه شده و این مبلغ صرف اجرای طرح همیاران شود.
وی افزود: همچنین ما به کسانی که از طرف نهادهای حمایتی معرفی شوند، تا سقف ۵۰ میلیون ریال با کارمزد دو درصد تسهیلات پرداخت می‌کنیم. همچنین در طرح تسهیلات کرونا به سرپرستان خانواری که به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و کسب وکار آنها با مشکل مواجه شده است تسهیلات ۱۰۰میلیون ریالی با بازپرداخت سه ساله اعطا می‌کنیم.
وی در خصوص طرح شهید سلیمانی گفت: در بانک مهر ایران طبق تصمیمی که گرفته شده است، جرایم تاخیر جز درآمدها بانک محاسبه نشده و هر استان این مبلغ را در استان خود در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی هزینه می‌کند و در همین راستا بانک مهر ایران در آذربایجان شرقی در قالب طرح شهید سلیمانی در دو مرحله این طرح را اجرا کرده است.
انتهای پیام/
همتراز با بانکداری بین المللی پیش می رویم/ بزرگترین اهداف ما توسعه بانکداری دیجیتال است سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار