مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی:

عادی‌انگاری، زمینه‌ساز موج ششم کرونا است

1400/09/24 - 10:41 - کد خبر: 55884 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه متوسط رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان حدود 65 درصد است، گفت: اگر سهل‌انگاری و عادی‌انگاری صورت گیرد، با موج بعدی کرونا روب‌رو خواهیم شد.

به گزارش نصر، بدر شکوهی در جلسه کمیته نظارت ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: در برخی از حوزه‌ها از جمله پایانه‌های مسافری، نانوایی و مراکز خرید با چالش مواجه هستیم و انتظار داریم در آستانه شب یلدا، سازمان صمت و اتاق اصناف با جدیت به وظایف نظارتی خود عمل کنند.
 وی با اشاره به تاکیدات استاندار آذربایجان‌شرقی در زمینه‌ی وضعیت بهداشتی مدارس پس از بازگشایی گفت: تیم‌های هیات نظارت در هفته‌های اخیر با جدیت از مدارس استان بازدید کرده‌اند و متاسفانه برخی نگرانی‌ها در این زمینه وجود دارد که در صورت عدم اهتمام لازم، موج ششم کرونا از مدارس آغاز شود.
 شکوهی گفت: اگر در برخی مدارس مناطق محروم استان کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده وجود دارد، آماده‌ایم تا از طریق مجمع خیرین سلامت استان و سازمان‌های مردم نهاد و همچنین ظرفیت واحدهای تولیدی این کمبود را برطرف کنیم.
وی با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه گفت: خوشبختانه در دو سال اخیر، هیات‌های عزاداری بیشترین همراهی را با ستاد استانی کرونا انجام داده.اند و انتظار داریم همچنان موضوع رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در اماکن مذهبی و مساجد با جدیت ادامه یابد.
شکوهی با اشاره به اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها گفت: مدیران ادارات و دستگاه‌ها در مرحله اول باید با هماهنگی با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نسبت به برخورد قانونی با کارمندانی که واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند، اقدام کنند.
 به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی در پایان با اشاره به اینکه کمیته اطلاع رسانی باید فعالیت خود را تشدید کند، گفت: این کمیته باید تا آستانه شب یلدا نسبت به فرهنگ سازی درخصوص خرید اینترنتی و یا خرید در ساعات کم‌ازدحام اقدام کند.
انتهای پیام/
 عادی‌انگاری، زمینه‌ساز موج ششم کرونا است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار