معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت:

طرح نظارتی شب یلدا در آذربایجان شرقی آغاز شد

1400/09/23 - 15:54 - کد خبر: 55855 نسخه چاپی

نصر: معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از آغاز طرح نظارتی شب یلدا در استان خبر داد و گفت: این طرح تا اول دی ادامه دارد.

به گزارش نصر، یوسف پایدار روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر تشدید کنترل و بازرسی و نظارت در استان، گفت : طرح نظارتی شب یلدا به منظور تامین اقلام مورد نیاز و جلوگیری از تخلفات احتمالی صنفی، با هدف حمایت از حقوق مصرف کنندگان ۱۰ روز زودتر از زمان مشابه در سال گذشته اجرایی می شود.
وی اظهار کرد: با توجه به قانون انتزاع از مرداد ماه سال جاری مسئولیت تامین، توزیع و نظارت محصولات کشاورزی، غذایی و دامی اعم از گوشت، مرغ، تخم مرغ و انواع و اقسام نان از سازمان صمت منفک و به سازمان جهاد کشاورزی واگذار شده و دستورالعمل لازم در این خصوص از ۲۰ آبان ماه ابلاغ شده است.
پایدار با بیان اینکه تمهیدات لازم در جهت اقدامات نظارتی با همکاری اتاق اصناف، اتحادیه های بارفروشان، میوه و سبزی، آجیل، خشکبار و قنادان در این طرح پیش بینی شده و با جدیت دنبال خواهد شد، خاطر نشان کرد: در طرح یاد شده کنترل و نظارت بر فرایند صدور فاکتور ، رعایت ضرایب سود عمده و خرده فروشی ، نحوه عرضه اقلام اولویت دار شب یلدا در میادین عمده فروشی میوه و واحدهای صنفی عرضه کننده آجیل ،خشکبار و شیرینی در دستور کار قرار دارد.
وی از همکاری اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی ، جهاد کشاورزی و مجموعه بسیج اصناف در کنار بازرسان صمت استان در اجرای اقدامات نظارتی خبر داد و گفت: گشت های مشترک به صورت میدانی و مستمر در طول سال و ایام مختلف بویژه در اقلام اساسی در قالب همکاری با سایر دستگاههای متولی اجرایی می شود.
پایدار اظهار کرد: هم افزایی لازم با سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص نظارت بر شرکت های پخش و انبارها و همچنین آشنایی این مجموعه با فرایندهای نظارتی ، اتحادیه ها و اصناف در راستای بهبود روند نظارت های اثربخش انجام می شود.
انتهای پیام/
طرح نظارتی شب یلدا در آذربایجان شرقی آغاز شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار