رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی در گفتگو با نصر عنوان کرد:

کانون تصادفات در تبریز / عامل اصلی تصادفات در تقاطع ها

1400/09/24 - 13:34 - کد خبر: 55853 نسخه چاپی

نصر: رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی ، میدان بسیج تا سه راهی اهر، محدوده پاسداران، جاده مایان و آزادراه شهید کسائی را از بیشترین مکان های وقوع تصادفات در کلانشهر تبریز برشمرد.

به گزارش نصر، سرهنگ یونس منفرد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار نصر به بیشترین علت وقوع تصادفات در سطح این کلانشهر اشاره کرد و اذعان داشت: عدم توجه به جلو و تعدی از سرعت مطمئنه از بیشترین علل وقوع تصادفات در کلانشهر تبریز هستند.
وی با تاکید بر رعایت سرعت مطمئنه در هر شرایطی، اظهار داشت: اگر راننده ای با سرعت ۶۰ تصادف کند، مانند این است که از طبقه اول ساختمان سقوط می کند؛ اما اگر راننده ای با سرعت ۱۲۰ تصادف کند، مانند این است که از طبقه نهم ساختمان سقوط می کند؛ پس بهتر است در هر شرایطی سرعت خود را رعایت کنیم.
 

رئیس پلیس راهور استان بیشترین تصادفات تقاطع ها را زمانی که چراغ راهنمایی و رانندگی تقاطع به رنگ زرد است عنوان کرد و افزود: طبق تایم بندی، کل چراغ های تقاطع به مدت ۲ ثانیه به رنگ قرمز در می آید تا کل تقاطع تخلیه شود؛ اما زمانی که چراغ تقاطع زرد است و هشداری برای قرمز شدن چراغ، بعضی از رانندگان به جای این که از سرعت خود بکاهید و پشت چراغ قرمز توقف نمایند، بر سرعت خود می افزایند تا چراغ قرمز نشده از تقاطع عبور نمایند که این خود عامل اصلی تصادفات در تقاطع ها است.
 

بیشترین متوفیان تصادفات، عابرین پیاده  
سرهنگ منفرد بیشترین متوفیان تصادفات را عابرین پیاده دانست و خاطرنشان کرد: آسیب پذیرترین کاربران ترافیک، عابرین پیاده هستند چرا که در برخورد با وسایل نقلیه هیچ گونه تجهیزاتی برای دفاع از خود ندارند.سرعت معابر شهری با توجه به تردد عابرین پیاده، طراحی می شود که تمام این موارد به خاطر حفظ جان عابرین پیاده است.
وی با تاکید بر این که رانندگان هنگام رانندگی توجه به جلو داشته باشند، افزود: طبق ماده ۱۸۱ آیین راهنمایی و رانندگی، رانندگان در حین رانندگی حق استفاده از خوراکی و آشامیدنی و استعمال  دخانیات را ندارند؛ همچنین استفاده از هرگونه وسایل و تجهیزات مانند تلفن همراه که باعث انحراف ذهنی راننده شود، ممنوع است.   
منفرد مردم ایران را پایبندترین مردم به موازین اخلاقی دانست و تصریح کرد: طبق موازین اسلامی، مهم ترین مساله در اخلاقیات رعایت حقوق دیگران است و کل قوانین راهنمایی و رانندگی نیز به یک مطلب اشاره دارند، رعایت حق تقدم عبور.
انتهای پیام/
کانون تصادفات در تبریز / عامل اصلی تصادفات در تقاطع ها فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار