رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی تبریز؛

نظارت جدی بر بودجه عمرانی، لازمه تحقق توسعه شهری است

1400/09/23 - 09:35 - کد خبر: 55816 نسخه چاپی

نصر: رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز بر نظارت جدی بودجه‌ی عمرانی تبریز تاکید کرد.

به گزارش نصر، علی‌ نوای باغبان در هفدهمین جلسه‌ی کمیسیون اظهار کرد: هر چقدر در کمیسیون، زوایای ریز و درشت بودجه مورد بررسی قرار گیرد به سمت و سوی شفاف سازی پیش خواهیم رفت و با نظارت دقیق، آمار و ارقام دقیق نیز بدست می‌آید.
باغبان افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با شفاف‌سازی و پیگیری‌ها در این کمیسیون، امیدواریم شاهد نتیجه‌های مثبت در این راستا باشیم.
وی افزود: ما از تعرفه عوارض محلی در خصوص اوراق مشارکت که برای امسال تعیین شده، استفاده نکردیم و لازم است که شهرداری در این راستا ورود کند تا جلوی حذف اوراق مشارکت گرفته شود چرا که در غیر این صورت، درصدی از بودجه در منابع به خطر می‌افتد.
باغبان در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با تغییرهای کاربری بیان کرد: علت از بین رفتن باغات تبریز در طول ۴۰سال اخیر، تغییر کاربری بوده که اکنون به اتوبان، مسکن و ... تبدیل شده است در حالیکه ما مسئول هستیم تا سرانه‌های عمومی در سطح شهر را افزایش داده و نسبت به تغییر کاربری اقداماتی ترتیب دهیم.
رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای اسلامی تبریز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: درآمد و هزینه‌ها باید در مناطق به صورت جدی پیگیری شود، چرا که عمده ترین درآمدها در شهرداری‌های مناطق است.
شهرام دبیری، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه‌ی شورای اسلامی شهر تبریز هم در ادامه این جلسه‌ گفت: کل درآمد پایدار ما حدودا برابر با یک چهارم هزینه‌ها است و این نشان می‌دهد که ما در هزینه‌های جاری با کمبود مواجه خواهیم شد.
دبیری در ادامه افزود: یکی از علل عمده عدم پیشرفت پروژه‌های عمرانی به بودجه برمی گردد که در صورت تحقق نیافتن و پشتیبانی نشدن منجر به مسکوت ماندن ‌پروژه‌ها می‌شود.
در ادامه‌ی این جلسه لایحه الزام شهرداری تبریز به حمایت از جانبازان، معلولان و افراد کم توان و ارائه خدمات رفاهی، فرهنگی و آموزشی به آنان بر اساس رویکرد رعایت استانداردهای لازم برای زندگی‌ مورد بررسی قرار گرفت. این لایحه پیش‌تر در سی‌امین‌جلسه‌ی علنی شورای شهر توسط سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز ارائه شده بود.
یاسین بجانی، سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص بیان کرد: بر اساس آمار بنیاد شهید شهرستان تبریز، حدود ۵ هزار نفر از جمعیت شهر تبریز را جانبازان سرافراز تشکیل داده اند، همچنین بر اساس آمار سازمان بهزیستی استان، حدود ۵۵ هزار نفر از جمعیت شهر تبریز نیز واجد نوعی از معلولیت و آسیب دیدگی بوده و در شرایط ناشی از کم توانی جسمی یا ذهنی زندگی می‌کنند که باید برای رفاه آنها اقداماتی ترتیب داده شود.
به گزارش ایسنا، به نقل‌ از روابط عمومی شهرداری تبریز، بجانی افزود: سالانه باید ۳۰ درصد معابر و اماکن برای این قشر مناسب‌سازی و بهسازی شوند، اگر ما به صورت جدی سالانه ۱۰تا۲۰درصد در راستای بهسازی گام برداریم، می‌توانیم در چهارسال آینده اقدامات ثمره داری در این راستا شاهد باشیم.
انتهای پیام/
نظارت جدی بر بودجه عمرانی، لازمه تحقق توسعه شهری است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار