خبر/

کسب رتبه اول کشوری توسط کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در انتشار مقالات در نمایه‌های سطح یک

1400/09/23 - 09:28 - کد خبر: 55815 نسخه چاپی

نصر: معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز از کسب رتبه اول کشوری توسط کمیته تحقیقات دانشجویی این دانشگاه در انتشار مقاله‌ها در نمایه‌های سطح یک خبر داد.

به گزارش نصر، پرویز شهابی روز دوشنبه، ۲۲ آذر ماه در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از چهار مدیریت توسعه و ارزیابی تحقیقات،  اطلاع رسانی پزشکی، امور اداری، توسعه و فناوری سلامت تشکیل شده است که هر یک از این بخش‌ها زیرمجموعه خاص خود را دارد.
وی ادامه داد: کمیته تحقیقات دانشجویی یکی از زیر مجموعه های مدیریت توسعه و ارزیابی تحقیقات می باشد و اقدامات بسیار خوبی در این کمیته انجام شده و در اکثر دانشکده‌ها و مراکز شاهد فعالیت‌های بسیار خوبی هستیم.
وی افزود: ۶۰ طرح تحقیقاتی در کمیته تحقیقات دانشجویی تصویب شد که ۳۹ مورد آنها به ارزیابی‌های نهایی رسید و کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با ارائه‌ی ۴۰۰ مقاله‌ی سطح یک در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رتبه‌ی اول را کسب کرده است.
شهابی همچنین یادآور شد: تاسیس پارک علم‌وفناوری سلامت در دانشگاه، پیگیری امور مربوط به طراحی و جانمایی پارک  علم‌ وفناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی تبریز، صدور مجوز فعالیت سه مرکز رشد اقماری، دریافت طرح‌ها و ایده‌های مرتبط مقابله با کرونا و حمایت از طرح‌های پذیرفته شده، برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی و کار آفرینی برای دانشجویان شرکت کننده در المپیاد کار آفرینی و کسب رتبه اول تیمی کشور در المپیاد دانشجویی حیطه کار آفرینی از اقدامات انجام شده دانشگاه علوم پزشکی تبریز طی سال جاری است.
وی در رابطه با آزمایشگاه جامع دانشگاه علوم پزشکی تبریز بیان کرد: آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال ۱۳۹۱ تاسیس شد که هدف آن ایجاد بستر مناسب و شبکه‌سازی زمینه‌های تحقیقاتی بوده و خدمات قابل توجهی نیز ارائه کرده است.  
وی در پایان در خصوص برنامه‌های در دست اقدام این دانشگاه نیز گفت: تسهیل فرایندهای جاری حوزه تحقیقات و فناوری و اجرای گرنت تشویق چاپ مقاله، برگزاری جلسات و تشکیل تیم‌های هم‌افزایی برای استفاده بهینه از امکانات افزایش خدمات غیر حضوری در راستای تامین اهداف دولت الکترونیک، شروع فعالیت پارک علم و فناوری و حمایت از فناوران، بازاریابی و فروش محصولات دانش بنیان فناوران دانشگاه نیز از اقدامات در دست اجرای دانشگاه است.
گفتنی است؛ در پایان این مراسم از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه علوم پزشکی تبریز تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/
کسب رتبه اول کشوری توسط کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در انتشار مقالات در نمایه‌های سطح یک نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار