رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

پرستاری دریایی از کرامت و ایثارگری است

1400/09/22 - 15:02 - کد خبر: 55788 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: پرستاری یک رشته نیست؛ بلکه عشق، علم، اخلاق و دریایی از انسانیت و ایثارگری است.

به گزارش نصر، بهمن نقی پور در مراسم تجلیل از پرستاران نمونه استانی، اظهار کرد: اهمیت پرستاری در دین مبین اسلام به صورت واضح و مشخص اشکار شده، در اولویت قرار دادن دیگران الگوی بسیار ارزشمندی است که پرستاران از این مشخصات بهره‌مند هستند. 
وی ادامه داد: جای افتخار است که در چنین جایگاهی باشی که روز ولادت حضرت زینب (س) روز پرستار نامگذاری شده است واین نامگذاری، رسالت و وظایف پرستاران را دو چندان کرده تا با الگو قرار دادن حضرت زینب(س) علیرغم تمام مشقت ها و سختی ها وظایف خود را بخوبی انجام دهند که امروزه پرستاران این امر به نحوه احسن در عمل نشان دادند.
وی گفت: صبر، نظم، مهربانی، ایثار، از خودگذشتگی و اولویت دادن دیگران از جمله خصوصیات پرستاران است که خوشبختانه تمام عزیزان از مشخصات والایی برخوردار هستند که در جنگ با بحران کرونا در عمل آن را نشان دادند.
نقی پور اضافه کرد: برای رفع مشکلات جامعه پرستاری مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند؛ بنابراین ما نیز باید دست در دست هم داده و برای مرتفع کردن مشکلات این عزیزان تلاش کنیم تا شاهد بهتر شدن وضعیت جامعه پرستاران برای اولین بار در استان آذربایجان شرقی باشیم.
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با اشاره به وجود هفت هزار پرستار در استان، اظهار کرد: توانمندسازی پرستاران امری بسیار ضروری است که مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید کردند.
عبدالله صفری با بیان این‌که در حال حاضر بخش سلامت با کمبود پرستار مواجه است، گفت: امروزه ما با حداقل استاندارهای تعداد پرستاری کار می‌کنیم؛ هرچند از نظر تعداد پرستار، وضعیت بهتری نسبت به میانگین کشوری داریم ولی در مجموع با کمبود ۰٫۸ درصد نیروی گروه پرستاری در استان، مواجه هستیم.
وی تصریح کرد: کمبود پرستار مشکلاتی را به دنبال دارد؛ از این رو قانون ارتقای بهره‌وری باید به صورت شفاف و واضح اجرا شود که مقام معظم رهبری نیز در سخنان اخیر خود برای امر توانمندسازی پرستاران تاکید داشتند که این امر با جذب نیرو محقق خواهد شد.
صفری با بیان این‌که شعار پرستاران خدا محوری، مردم محوری و رفع موانع خدمت است، گفت: شغل پرستاری باید بر اساس عملکردها و جایگاه رفیع آن مورد توجه دولت قرار بگیرد.
انتهای پیام/
 پرستاری دریایی از کرامت و ایثارگری است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار