اظهارات متهم به قتل دوست صمیمی در پای میز محاکمه/

قاتل "رامین" از انگیزه قتل گفت

1400/09/24 - 13:38 - کد خبر: 55730 نسخه چاپی

نصر: پسری نوجوان که در یکی از پارک های شهرستان اهر دوست صمیمی خود را در یک درگیری به قتل رسانده بود، یکشنبه این هفته در شعبه اول دادگاه کیفری یک آذربایجان شرقی پای میز محاکمه رفت.

به گزارش نصر، تنها دو روز مانده به آغاز سال ۱۳۹۹، یکی از پارک های شهرستان اهر رنگ خون به خود گرفت و زندگی جوانی به دست دوست صمیمی اش برای همیشه پایان یافت.
عصر ۲۷ اسفند ماه سال ۱۳۹۸ بود که رسیدگی به پرونده قتل جوانی ۲۷ ساله در یکی از پارک های شهرستان اهر در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
متهم به قتل که بعد از درگیری لفظی دوست صمیمی خود را با ضربات چاقو از پای درآورده بود، از صحنه جنایت متواری می شود؛ اما به دستور بازپرس ویژه قتل، کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات خود را برای بررسی علت و عامل قتل آغاز می کنند. و بعد از تحقیقات میدانی و بررسی دوربین های مداربسته محل وقوع جرم، عامل قتل را شناسایی و بعد از یک ماه دستگیر می کنند.

اولیای دم خواستار قصاص شدند
یکشنبه این هفته جلسه رسیدگی به اتهام پسر جوان، امروز در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان به ریاست قاضی "جعفر محمدپور" برگزار شد.
در ابتدای جلسه رسیدگی، قاضی محمدپور از اولیای دم مقتول خواست شکایت خود را مطرح کنند، که هر دو پدر و مادر تقاضای قصاص متهم به قتل را نمودند.
با در خواست قصاص از سوی اولیای دم مقتول، قاضی محمدپور از متهم جوان خواست تا در جایگاه دفاع قرار گیرد و اظهارات خود را به دادگاه ارائه کند.

اظهارات متهم
متهم به قتل رو به قاضی گفت: " من و رامین از سه سال قبل باهم دوست بودیم و آن قدر باهم صمیمی بودیم که حتی به منزل همدیگر رفت و آمد نیز داشتیم. اصلا نمی خواستم بلائی به سرش بیاید، چون رفیق صمیمی ام بود.
روز حادثه، شب چهارشنبه سوری بود که به محل حادثه مراجعه کردم. دیدم رامین هم در همان پارک حضور دارد، اما حالش اصلا خوش نبود و تلو تلو می خورد. احساس کردم مواد مخدر مصرف کرده است، حتی سرش نیز زخمی بود، گویا قبل از من با چند نفر دیگر درگیر شده بود.
رامین چاقو داشت و در وضعیت طبیعی خود نبود؛ اما برای این که وی را آرام نمایم چاقو را از دستش گرفتم و به خارج از پارک هدایتش کردم تا اندکی قدم بزنیم و آرام شود؛ ولی در بین راه دوباره فحش داد، اما این بار به مادر تازه فوت شده ام فحش های ناموسی و رکیک داد.  وقتی اسم مادرم را به زبان آورد، کنترل خود را از دست دادم و باهم درگیر شدیم ‌و چاقو به قسمتی از بدن وی اصابت مرد و نقش بر زمین شد.
خیلی ترسیده بودم سریع با اورژانس تماس گرفتم و وی را به بیمارستان رساندیم. اما اندکی بعد وقتی خبر فوتش را شنیدم انگار کل دنیا روی سرم خراب شد. من ماندم و دلی که از غصه تباه می شود.
در این کل مدت که در زندان بودم، ترس و استرس همراهم است و صحنه قتل رامین مدام جلوی چشمانم."
***
بعد از اظهارات متهم، چون متهم در زمان ارتکاب قتل سنی کم تر از ۱۸ سال داشت؛ قاضی از  مشاور اطفال که در جلسه دادگاه حضور داشت؛ خواست تا اظهارات خود را به دادگاه ارائه کند.
بعد از شنیدن اظهارات متهم و اولیای دم، قاضی محمدپور دستور ختم جلسه را صادر کرد.
همچنین گزارش نصر حاکی است، رای صادر شده از سوی دادگاه برای متهم پرونده، متعاقبا از طریق آژانس خبری تحلیلی نصر منتشر خواهد شد.
انتهای پیام/
قاتل فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار