ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان؛

هفت گروه شکارچی غیرمجاز در آذربایجان‌شرقی دستگیر شدند

1400/09/21 - 14:06 - کد خبر: 55729 نسخه چاپی

نصر: ماموران یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی در گشت‌های مختلف موفق به شناسایی و دستگیری هفت گروه شکارچی غیرمجاز در منطقه حفاظت شده سهند، منطقه قوری چای مراغه و شهرستان سراب شدند.

به گزارش نصر، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسکو روز یکشنبه در این خصوص گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ۲ اکیپ شکارچی غیرمجاز را قبل از اقدام به شکار در داخل منطقه حفاظت شده سهند دستگیر کردند که پس از هماهنگی با دادستانی شهرستان، پرونده آنان تکمیل و جهت سیر مراحل قانونی به دادگستری ارجاع شد.
امیر قاسم زاده افزود: از این شکارچیان ۲ قبضه سلاح  شکاری مجوزدار، تعدادی فشنگ و سایر اداوات مربوط به شکار غیر مجاز کشف و ضبط شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه نیز از دستگیری ۲ گروه از شکارچیان غیرمجاز در منطقه «قوری چای» این شهرستان خبر داد و گفت: محیط ‌بانان طی گشت و کنترل شبانه روزی در منطقه قوری چای شهرستان مراغه  یک اکیپ از شکارچیان غیر مجاز را دستگیر کردند.
غلامرضا زارع ادامه داد: از شکارچیان پنج قبضه اسلحه شکاری مجاز، تعدادی فشنگ و سایر ادوات شکار کشف و ضبط و پرونده  این گروه پس از تشکیل جهت طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد. 
همچنین رئیس حفاظت محیط زیست سراب با اشاره به دستگیری سه اکیپ شکارچی متخلف خرگوش در این شهرستان، اظهار کرد: یگان حفاظت محیط زیست سراب در طی هفته جاری موفق به دستگیری این شکارچیان شدند.
حسام مهدی زاده افزود: در بازرسی از این شکارچیان ۲ قبضه سلاح شکاری مجاز و تعدادی فشنگ ساچمه ای بهمراه لاشه ۸ سر خرگوش و یک قطعه کبک کشف و توقیف شد.
وی اضافه کرد: شکارچیان متخلف پس از اخذ ضرر و زیان به همراه اقلام کشف شده، با تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.
انتهای پیام/
هفت گروه شکارچی غیرمجاز در آذربایجان‌شرقی دستگیر شدند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار