سرپرست مرکز آموزش علمی و کاربردی شهرداری تبریز خبر داد؛:

آغاز پذیرش دانشجوی مهارتی در دانشگاه جامع علمی کاربردی در مقاطع کاردانی و کارشناسی

1400/09/20 - 21:55 - کد خبر: 55687 نسخه چاپی

نصر: سرپرست مرکز آموزش علمی و کاربردی شهرداری تبریز گفت: 16 تا 22 ثبت نام کارشناسی و 18 تا 24 کاردانی آذر ماه ثبت نام انجام خواهد شد. 

به گزارش نصر، "محمد عزتی" ظهر امروز شنبه 20 آذر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در شهرهایی که زندگی می‌کنیم روند تکنولوژی در حال تغییر بوده و تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است و باید با الزامات این پیشرفت همسو باشیم. 
وی خاطرنشان کرد: مرکز آموزشی علمی کاربردی به دنبال همراه کردن دانشجویان با این روند حرکتی در حوزه های مختلف می باشد.
وی ادامه داد: امروز دانشگاه ها باید به سوی مهارت محوری حرکت کنند و مراکز علمی کاربردی در حوزه اجرایی یکی از بهترین راهکارها و ابزارها برای مهارت آموزی در کنار مباحث آکادمیک و نظری هستند.
وی با اعلام اینکه آموزش های آکادمیک اجرایی و دوره های کوتاه مدت حین خدمت دو اولویت دانشگاه علمی کاربردی شهرداری تبریز هستند، بیان کرد: در بودجه سال آینده دوره های مدیریت در لایحه بودجه سال آینده شهرداری از سوی مناطق و معاونت‌ها برای دریافت آموزش‌های مورد نیاز مدیر پروری مطرح شده است.
در ادامه "یوزباشی" معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرداری تبریز ضمن تبریک روز دانشجو گفت:
هفته آخر آذر ماه هفته پژوهش و فناوری است و آموزش ابزار نخستین دانشگاه ها است، صلاح اصلی دانشگاه ها پژوهش و فناوری و کارآفرینی است.
وی افزود: شاخص های رتبه بندی دانشگاه ها، فناوری ها پژوهش و نهایتا کارآفرینی هایی که منجر به ایجاد ثروت گشته اند است. 
وی در رابطه با حوزه خدمات آموزشی دانشگاه گفت: دانشگاه در تلاش است تا آموزش های خود را به سمت حضوری ببرد، اکثر دانشجویان علمی کاربردی شهرداری تبریز بومی است و با سایر دانشگاه های کشور تفاوت دارد.
وی ادامه داد: با استناد به بخشنامه وزرات علوم آموزش های خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به سمت حضوری برده ایم؛ رعایت دقیق پروتکل ها، فاصله اجتماعی و واکسیناسیون دانشجویان جز اصلی ترین اقدامات در این راستا است.
یوزباشی به حوزه گسترش آموزش های دانشگاه اشاره کرد و گفت: سند مدونی در این راستا کار شده است و از 7 سند برای این امر استفاده شده است، بر این اساس در استان ما چند خلا در حوزه آموزش وجود دارد. 
وی تاکید کرد: نقش صد شغل برتر آینده و سهم آن را در این دانشگاه در نظر گرفته ایم. 
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی و کاربردی شهرداری تبریز گفت: تکمیل دو پازل دانشگاه علمی کاربردی شهرداری تبریز اعم از آموزش های کوتاه مدت و ایجاد شرکت های دانش بنیان که قسمت پژوهشی دانشگاه است را انجام خواهیم داد و امیدواریم در سطح کشور بعنوان نمونه معرفی شود. 
وی اضافه کرد: 941 مدرس در دانشگاه های علمی کاربردی مشغول به تدریس هستند و در کل 17 مرکز آموزشی در سطح استان که 3 مرکز آموزشی در آمیکو، شبستر و تیکمه داش وجود دارد. 
وی ادامه داد: 141 رشته در کاردانی و 101 رشته کارشناسی وجود دارد، دقیقا همچون هرم آموزشی کشور است.
یوزباشی به زمان ثبت نام دانشجویان در سال جاری پرداخت و افزود: 16 تا 22 ثبت نام کارشناسی و 18 تا 24 کاردانی آذر ماه ثبت نام انجام خواهد شد.
وی تاکید کرد: آغاز پذیرش دانشجوی مهارتی در دانشگاه جامع علمی کاربردی در مقاطع کاردانی و کارشناسی در این ماه انجام خواهد یافت و احتمال تمدید نیز وجود دارد. 
وی افزود: 8587 نفر برای کاردانی و 5647 نفر برای کارشناسی ظرفیت کل استان می باشد.
وی در پایان به حوزه پژوهش و فناوری پرداخت و گفت: دانشگاه علمی کاربردی متفاوت از سایر دانشگاه ها است، در هر بخش بر اساس توانایی دانشجو مشاوره های لازم در قالب کلنیک مشاوره ارائه می‌شود، در یک سال اخیر 1150 ساعت مشاوره، 271 ساعت کارگاه وبینار در طول یکسال داشته ایم.
وی به برنامه اخیری که اجرا شد اشاره کرد و افزود: کنگره شیرینی و شکلات بصورت بین المللی توسط مرکز آموزشی شیرین عسل برگزار شده است که بیش از 80 مقاله به آن ارسال شده است، مرکز آموزشی شیرین عسل و ماشین سازی مجوز بین المللی دارند.
وی با اشاره به اینکه 11 مرکز نوآوری در این دانشگاه وجود دارد، ادامه داد: طی دو سال پیش 35 هسته نوآور در این مراکز شکل یافته است.
انتهای پیام/
آغاز پذیرش دانشجوی مهارتی در دانشگاه جامع علمی کاربردی در مقاطع کاردانی و کارشناسی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار