رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی؛

برای احیای پیستون‌ سازی می‌کوشیم

1400/09/20 - 14:35 - کد خبر: 55677 نسخه چاپی

نصر: رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اولویت احیای کارخانه پیستون‌سازی تبریز برای این مجموعه گفت: تلاش قوه قضائیه بر این است تا کارگری بیکار و به بخش تولید لطمه‌ای وارد نشود.

به گزارش نصر، موسی خلیل‌ اللهی روز شنبه در نشست ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل آذربایجان شرقی با موضوع بررسی مشکلات کارخانه پیستون سازی تبریز افزود: این کارخانه تأمین‌کننده بخشی از نیازهای صنعت کشور است. 
وی افزود: همچنین افزون بر ۸۰۰ کارگر در این مجموعه اشتغال دارند، لذا باید برای ادامه حیات و چرخش تولید در آن مساعدت کنیم.
وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی در خصوص واحدهای مشکل دار تلاش می کند با کاستن از مشکلات، از توقف فعالیت آن واحد و از بین رفتن تولید پیشگیری کند.
خلیل اللهی افزود: در بحث مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی، حساب فرد از شرکت جدا است و اگر مدیری تخلف کند باید تاوان تخلفات خود را بدهد.
شرکت پیستون ایران از جمله نخستین شرکت های قطعه ساز ایرانی که است که ۴۶ سال پیش با سرمایه گذاری مشترک ایران و Mahle آلمان تاسیس شد؛ فعالیت این شرکت در دهه ۱۳۶۰ با مشکلات عدیده ای روبرو شد و در نهایت به دلیل زیان‌دهی بسیار، دولت تصمیم به واگذاری آن گرفت و گروه قطعات خودرو عظام آن را خریداری کرد.
شرکت پیستون سازی ایران در تبریز در زمینی به وسعت هشت هکتار با ۲۴ هزار متر مربع فضای مسقف برای تولید پیستون و گژن پین موتور های بنزینی و دیزلی تاسیس شد.

تولید سالانه پیستون به هشت میلیون عدد افزایش می یابد
رئیس هیئت مدیره شرکت پیستون سازی ایران نیز چندی پیش در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد که در زمان حاضر سالانه ۶ میلیون پیستون در قالب ۸۴ نوع از این محصول در پیستون سازی تولید می‌شود که پیش بینی می کنیم این میزان تولید در سال آینده به هشت میلیون پیستون افزایش یابد.
حسین خاکساری اظهار کرد: این شرکت در سه سال گذشته ظرفیت تولید خود را با اتکا به متخصصان داخلی و دانش و فناوری ایرانی و به رغم تحریم ها از چهار میلیون پیستون در سال ۱۳۹۶ به ۶ میلیون پیستون در سال جاری افزایش داده است.
وی افزود: در این مدت برای حدود ۲۴۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده و پیستون سازی ایران به عنوان بزرگ ترین شرکت تولیدی پیستون در ایران و خاورمیانه، تولیدات کاملاً بومی بدون نیاز به فناوری خارجی را در شرکت تولید کرده و با آموزش نیروهای جوان منطقه نقش موثری را در اشتغال ایفا کرده است.
وی ادامه داد: اکنون نیروهای جوان با آموزش های تخصصی تمام پیستون های مورد نیاز موتورهای دیزلی و بنزینی سطح کشور را تولید می کنند.
خاکساری یادآور شد: شرکت پیستون سازی تامین کننده اصلی پیستون گروه ایران خودرو و شاتون این شرکت بوده و تامین کننده اصلی قطعات مورد نیاز گروه سایپا نیز می باشد.
وی گفت: پیستون سازی ایران متعلق به هلدینگ عظام است که ۱۲ شرکت مستقر در استان های آذربایجان شرقی، تهران، البرز، گیلان، اصفهان و خوزستان با اشتغال مستقیم چهار هزار و ۳۰۰ نفر دارد.
وی ادامه داد: برای توسعه اشتغال و ترسیم افق سال ۱۴۰۵ پش‌بینی شده جمعیت شاغل در این هلدینگ به ۱۰ هزار نفر افزایش پیدا کند و بر اساس برنامه‌های توسعه پیستون سازی در تبریز نیروی انسانی این شرکت نیز از ۸۰۰ نفر به یکهزار نفر افزایش می یابد.
وی با اشاره به فعالیت های صادراتی شرکت پیستون سازی گفت: در حال ارسال نمونه های متعددی به ترکیه هستیم تا محصولات خود را از طریق این کشور به ایتالیا و آلمان صادر کنیم.
وی ادامه داد: هلدینگ عظام صادرات به کشورهای روسیه، ایتالیا و ترکیه را به صورت مستمر در برنامه دارد و ۱۰ میلیون دلار برای صادرات قطعات ریخته گری چدنی پیش‌بینی کرده که ۶۵ درصد آن محقق شده است.
خاکساری یادآور شد: سال گذشته به علت شیوع بیماری کرونا و بسته شدن مرزها، صادرات شرکت به حداقل رسیده بود که اکنون از سر گرفته شده است.
خاکساری همچنین تاکید کرد: با توجه به افزایش قیمت های مواد اولیه برای تولید پیستون اکنون گردش نقدینگی این شرکت باید به سه برابر افزایش یابد.
 وی ادامه داد: در یک سال گذشته قیمت فولاد و آلومینیوم که جزو مواد اولیه اصلی تولید پیستون هستند، رشد چندبرابری داشته به طوری که قیمت فولاد از ۱۲ هزار تومان به ۴۰ هزار تومان و آلومینیوم از ۳۵ هزار تومان به ۱۵۰ هزار تومان در هر کیلوگرم رسیده است.
انتهای پیام/
برای احیای پیستون‌ سازی می‌کوشیم خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار