با مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی/

همایش هیأت کارآفرین در تبریز برگزار شد

1400/09/20 - 13:41 - کد خبر: 55670 نسخه چاپی

نصر: همایش هیأت کارآفرین با مشارکت ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان و اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر، با مشارکت ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان و اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، همایش «هیئت کارآفرین» ظهر امروز در مجموعه فرهنگی شهید بهشتی تبریز با هدف ارائه ایده‌ها و تجربه‌های موفق کارآفرینی در بستر تشکل‌های مردمی مانند هیئت، انجمن اسلامی مساجد، کانون‌های فرهنگی‌تبلیغی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، سازمان‌های مردم‌نهاد و… برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین سید حسین موسوی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلامشهر که فعالیت‌های شاخص و موفقی در زمینه کارآفرینی در هیأت یا مهدی (ع) تهران دارد سخنران اصلی این همایش بود.
وی در این همایش ضمن بیان اینکه از هیچ حمایت دولتی برخوردار نبوده و کار خود را از یک جلسه روضه‌خوانی چند نفره در یکی از منازل شروع کرده و به دلیل عدم همراهی مساجد و نهادها، بدون کوچک‌ترین سرمایه اولیه‌ای اقدام به ساخت مسجد در حاشیه واوان کرده‌، به بیان نمونه‌های کارآفرینی در هیئت یا مهدی (ع) مسجد موسی بن جعفر علیهماالسلام واوان پرداخت.
بسته‌بندی و فروش چای ایرانی با عنوان «چای روضه»، جایگزینی چای با دمنوش در هیئت و فروش دمنوش‌ها، جمع‌آوری و بازیافت زباله‌های قابل بازیافت با درآمد ماهانه ۳۰ میلیون تومان، عرضه کفش استکبارستیزی پیاده‌روی اربعین، کاشت ۵۰۰۰ اصله درخت زیتون، فروشگاه محصولات ایرانی عفاف و حجاب و … از اقدامات موفق این هیئت است.
وی با بازخوانی بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر سوق دادن نیروها و ظرفیت‌های فعال در کمک‌های مومنانه ایام کرونا به بحث تولید و کارآفرینی افزود: به عنوان یک هیئت از حدود یکصدهزار هیئت ثبت شده در کشور، در لبیک به فرمان رهبری اقدام به جذب سرمایه‌های خرد مردمی (پول نقد، طلا و… هر سهم به ارزش ۵ میلیون تومان) نموده و ۵۰۰ رأس گوسفند خریداری و پروار نموده‌اند.
وی گفت: تولید خشکاله از زباله‌ها و دورریز میوه‌ها برای تأمین غذای دام، جدیدترین فعالیت در دست اقدام این هیئت است.
موسوی با تاکید بر لحاظ اقتضائات هر محدوده و استان در طراحی و اجرای طرح‌های کارآفرینی افزود: طرح‌هایی مانند جمع آوری از مبدأ و بازیافت زباله‌ها که با عنوان طلای سیاه از آن یاد می‌شود در هر اقلیمی قابل اجراست.
 
 همایش هیأت کارآفرین در تبریز برگزار شد خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار