امام جمعه تبریز:

توافق بدون تضمین ساده‌لوحانه است

1400/09/20 - 13:28 - کد خبر: 55669 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه ما دنبال تعامل با دنیا هستیم به شرط اینکه عزتمندانه باشد، گفت: البته دستیابی به هر گونه توافق بدون تضمین در مذاکرات هسته ای، ساده لوحانه است.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدمحمدعلی آل هاشم  اظهار کرد: بر این اساس مذاکرات هسته ای باید اعتبار و ضمانت لازم را داشته باشد تا خسارت احتمالی به منافع ملی ایران وارد نشود.
وی تاکید کرد: ایستادن بر روی منافع ملی و حقوق ملت، حق ایران است که موجب خشم قدرت های جهانی شده است.
وی اضافه کرد: تیم مذاکره کننده به دنبال لغو تحریم ها است و بر این مبنا تضمین ها و راستی آزمایی های لازم را خواهد داشت تا حقی از حقوق ملت ایران ضایع نشود.
امام جمعه تبریز خاطر نشان کرد: تیم مذاکره کننده باید توافقات منطقی منطبق با فرمایشات مقام معظم رهبری داشته باشد تا منافع کامل کشور تامین شود؛ بر این اساس توافقات عوامانه از جمله اینکه کشوری بتواند راحت از توافقنامه خارج شود، باید مورد توجه خاص قرار داشته باشد تا کشورها نتوانند از توافق خارج شوند. 
حجت الاسلام آل هاشم خاطرنشان کرد: انتظار مردم عزت مندی ایران و حفظ کرامت و عظمت کشور در این مذاکرات است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار کرد: رفع تحریم ها، حفظ منافع ملی، حفظ ارزش های انقلاب اسلامی از جمله مطالبات مردم از مذاکرات یاد شده است.
امام جمعه تبریز دیروز در خطبه های نماز جمعه این شهر نیز گره زدن نجات اقتصاد کشور به مذاکرات را جنگ روانی و ادراکی دشمنان و معاندان برای ملتهب کردن جامعه دانست و اظهار داشت: دولت آمریکا می‌خواهد توافق موقت داشته باشد، اما چنین توافقی علاوه بر اینکه باعث تخفیف‌های تحریمی و نه لغو آنها می‌شود، جامعیت ندارد و مخالف قانون مصوب اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی است.
حجت الاسلام  آل هاشم با اشاره به اینکه ایران در جریان مذاکرات اخیر هسته ای، سه سند آماده کرده است که شامل رفع تحریم‌های مغایر با برجام، اراده تضمین‌های لازم و راستی آزمایی اقدامات طرف مقابل است، خاطرنشان کرد: چیزی جز لغو تمامی تحریم ها علیه ایران برای تیم مذاکره کننده قابل قبول نیست.
به گزارش ایرنا، دومین مرحله از دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۴ از روز گذشته(پنج‌شنبه، ۱۸ آذرماه) با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین با حضور نمایندگان دو طرف در حال برگزاری است.
انتهای پیام/
توافق بدون تضمین ساده‌لوحانه است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار