دادستان آذربایجان‌شرقی:

نوع قرار و محکومیت زندانیان در اسرع وقت مشخص شود

1400/09/20 - 09:36 - کد خبر: 55644 نسخه چاپی

نصر: دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان‌شرقی گفت: وضعیت زندانیان از لحاظ نوع و میزان قرار و صدور محکومیت آنان باید در کوتاه‌ترین و سریع‌ترین زمان ممکن مشخص و تعیین تکلیف شود.

به گزارش نصر، بابک محبوب علیلو روز شنبه در بازدید از زندان مرکزی تبریز، افزود: با پیگیری های مشترک مسئولان زندان های استان و همکاران حوزه نظارت بر زندان، باید وضعیت نوع و میزان قرارهای صادره و نیز صدور محکومیت ها در زمان کوتاهی، مشخص و به محکومان اعلام شود.
وی هدف از بازدیدهای سرزده را اطلاع بدون واسطه از نحوه پذیرش و طبقه بندی زندانیان جدیدالورود به این ندامتگاه و وضعیت نگهداری زندانیان اعلام کرد و اظهار داشت: هر فرد محکوم به حبس، در کنار تحمل مجازات به عنوان یک شهروند حق بهره مندی از خدمات بهداشتی، رفاهی و اصلاحی در زندان ها را دارد.
محبوب علیلو ادامه داد: در خصوص اطلاع از وضعیت زندان ها در کنار بازدیدهای برنامه ریزی شده، برای اطمینان از وضعیت مناسب زندان ها بازدیدهای سرزده در زمان های مختلف از زندان ها برنامه ریزی می شود تا مشکلات آنها بدون واسطه بررسی و حل و فصل شود.
وی اضافه کرد: در راستای دستیابی به نتایج بهتر، قضات محترم شعب اجرای احکام کیفری و همکاران حوزه نظارت باید با مجموعه زندان همکاری خوب و تنگاتنگ داشته باشند.
به گزارش ایرنا، در این بازدید رعایت مسائل بهداشتی و دستورالعمل های مربوط به کووید۱۹ و نحوه طبقه بندی و تعیین سریع وضعیت قضائی افرادی که به زندان معرفی می شوند، مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز از نزدیک با بیش از ۶۰ نفر از زندانیان گفت و گو و مسائل و مشکلات مطروحه را بررسی و دستورات لازم را برای حل فصل آنها  صادر کرد.
انتهای پیام/
نوع قرار و محکومیت زندانیان در اسرع وقت مشخص شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار