مربی تیم ملی دو ومیدانی نابینایان و کم بینایان کشور؛

درخشش ورزشکاران در مسابقات پارا آسیایی با کمترین هزینه

1400/09/20 - 12:00 - کد خبر: 55642 نسخه چاپی

نصر: مربی تیم ملی دو ومیدانی نابینایان و کم بینایان ایران گفت: هیچ تیم فوتبال از ایران سال هاست قهرمان آسیا نشده است ولی هرکدام از ورزشکاران ما به تنهایی چندین مدال کسب می کنند.

به گزارش نصر، سعید سلیمی نیا، سرمربی تیم ملی دو ومیدانی نابینایان و کم بینایان ایران در گفتگو با نصر، در خصوص مسابقات پارا آسیایی جوانان که چند روز پیش در بحرین برگزار شد، گفت: در این مسابقات چهار ورزشکار از استان در رشته دوومیدانی داشتیم که سه نفر از مردان و یک نفر از بانوان در این رشته شرکت کرده بودند و در پایان این دوره از مسابقات موفق شدیم یک مدال طلا، 4 نقره و یک برنز را کسب کنیم.
وی در ادامه افزود: مهدی معصومی در بخش آقایان موفق مدال طلای 800 متر را کسب کند و در بخش 400 متر و 800 متر دختران نیز لیلا فیضی موفق شد مدال نقره را کسب کند.
مربی تیم ملی نابینایان و کم بینایان در خصوص سطح این رقابت ها گفت: در این مسابقات ورزشکاران از 25 کشور آسیایی  شرکت کرده بودند که فقط کشور چین در این مسابقات حضور نداشت که آن هم به  دلیل برخی مسائل قرنطینه نتوانسته بودند حاضر شوند ولی بقیه کشور های مطرح و مدعی در این رقابت ها شرکت کرده بودند. تیم ملی ایران در رشته دو ومیدانی با  حضور 16 ورزشکار شرکت کرده بود که چهار نفر از آن ها از استان آذربایجان شرقی شرکت کرده بودند که در کل 32 مدال کسب شد که سهم استان 6 مدال بود.
 
 
سلیمی نیا در خصوص برخی مشکلات موجود در رشته دو میدانی نابینایان و کم بینایان خاطر نشان کرد: مهم ترین مسئله ما مثل تمام رشته های ورزشی، مسائل مالی است و به نظر من بقیه مشکلات قابل حل می باشد ولی مشکلات مالی باعث بروز بسیاری ایرادات می شود. اگر هزینه یک فوتبالیست را صرف چندین ورزشکار می کردند الان ما چندین مدال را کسب کرده بودیم؛ این در حالی است که هیچ تیم فوتبال از ایران سال هاست قهرمان آسیا نشده است ولی هرکدام از ورزشکاران ما به تنهایی چندین مدال کسب می کنند و با شرایطی به مسابقات می روند که شاید سالی 10 میلیون تومان هم دریافت نمی کنند و در مقابل بازیکن فوتبال شاید روزی 10 میلیون تومان درآمد داشته باشد که امیدوارم در آینده فکری به حال این شرایط شود و سایر ورزشکاران در مسائل مالی مشکل نداشته باشند.
انتهای پیام/
درخشش ورزشکاران در مسابقات پارا آسیایی با کمترین هزینه نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار