رئیس حوزه قضائی بخش مهربان خبر داد:

اعمال عفو 45 درصدی جزای نقدی محکومین احکام کیفری

1400/09/20 - 09:23 - کد خبر: 55640 نسخه چاپی

نصر: رئیس حوزه قضائی بخش مهربان از آمادگی حوزه قضائی بخش مهربان برای اعمال عفو 45درصدی جزای نقدی محکومین احکام کیفری با رعایت قانون و مقررات قضائی خبر داد.

به گزارش نصر،  حمید شیرعلیزاده رئیس حوزه قضائی بخش مهربان ، در مصاحبه ای به تاکیدات  رئیس قوه قضائیه در زمینه تکریم ارباب و رجوع و تسریع در رسیدگی به پرونده های قضائی در محاکم قضائی کشور اشاره کرده و اظهار داشت: در این راستا حوزه قضائی بخش مهربان به جد بدنبال تحقق سیاستهای ابلاغی مقام عالی قضائی کشور بوده و در صورت عدم اعتراض به احکام محکومیت صادره و یا استرداد تجدید نظر خواهی محکومین، حوزه قضائی بخش مهربان آمادگی دارد،  طبق ماده 442 آئین دادرسی کیفری مجازات تعیین شده را تا یک چهارم (4/1)تخفیف دهد.
رئیس حوزه قضائی مهربان افزود:  در اجرای تبصره 3 ماده 529 قانون آئین دادرسی کیفری، این حوزه آمادگی دارد در صورت درخواست محکومین احکام کیفری  برای پرداخت جزای  نقدی شان، آنها را از پرداخت 20درصد جزای نقدی معاف کند.
 شیرعلیزاده تاکید کرد: چنانچه از طرف محکومین شرایط اعلامی طبق قوانین فوق الذکر رعایت شود در مجموع 45درصد از جزای نقدی مورد عفو قرار می گیرد.
مقام عالی قضائی حوزه قضائی بخش مهربان با اشاره به اینکه  احترام به حقوق شهروندی ، تکریم ارباب و رجوع و تسریع در رسیدگی به پرونده ها در حوزه قضائی بخش مهربان با همکاری مجموعه خدوم و زحمتکش این حوزه با قدرت و قوت در حال اجرا می باشد تصریح کرد: در  همین راستا ملاقاتهای مردمی طبق برنامه ریزی صورت گرفته اجرا شده و اهالی شریف منطقه مهربان مطمئن باشند که خادمین آنها در حوزه قضائی بخش مهربان ، شبانه روز برای تامین رفاه ، آسایش و امنیت مردم منطقه تلاش نموده و  نیروی مقتدر انتظامی در منطقه مهربان و کلانتری دوزدوزان شبانه روز برای خدمت به مردم جانفشانی می کنند.
انتهای پیام/
اعمال عفو 45 درصدی جزای نقدی محکومین احکام کیفری نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار