یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

بودجه انقباضی در دستور کار دولت/ بورس وارد رکود می‌شود؟

1400/09/19 - 23:04 - کد خبر: 55636 نسخه چاپی

نصر: یک کارشناس اقتصادی از احتمال بالای بسته شدن بودجه سال آینده به صورت انقباضی خبر داد و گفت: اگر این اتفاق بیفتد، بورس وارد دوران رکود خواهد شد.

به گزارش نصر، پیمان مولوی، کارشناس بازار سرمایه درباره تأثیر بودجه 1401 بر روند بازار سرمایه و با اشاره به اینکه بودجه انقباضی در دستور کار دولت قرار گرفته اظهار داشت: به نظر نمی‌رسد که کسری بودجه از طریق بازار سرمایه تأمین مالی شود.
مولوی گفت: پیش‌بینی می‌شود که بودجه انقباضی خواهد بود که در این صورت، دولت باید بین کاهش تورم از یک طرف و روند صعودی بازارهای مالی رو به بالا، یکی را انتخاب کند. سیاست انقباضی نیز رکود بازارهای مالی را در پی خواهد داشت.
وی در پاسخ به این سؤال که «چرا بازار سرمایه به افزایش قیمت دلار واکنشی نشان نمی‌دهد؟»، گفت: بازار املاک و مستغلات پیش از این نرخ 32 هزار تومان را پیش‌خور کرده بود، اما به خاطر بدبینی که در بازار سرمایه ایجاد شده، نمی‌توان انتظار یک رشد پیوسته را از این بازار داشته باشیم.

در انتظار بازدهی یکسان برای بازارهای مالی
این کارشناس اقتصادی با اشاره به اعتمادی ایجاد شده نسبت به بورس، خاطرنشان کرد: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که میزان علاقه مردم برای ورود به بازار مسکن، 30 برابر بازار سرمایه است که این موضوع، از بدبینی عموم جامعه نسبت به بازار سرمایه حکایت دارد.
مولوی ادامه داد: از زمانی که بورس وارد فاز اصلاحی شده، نقدینگی بیش از هزار میلیارد تومان افزایش یافته است، اما دیر یا زود، همه بازارها از لحاظ بازدهی خودشان را با یکدیگر تطبیق خواهند داد و بورس نیز می‌تواند حرکت رو به بالایی داشته باشد.
کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه بودجه انقباضی در دستور کار دولت قرار گرفته، ادامه داد: اکثر فعالان حرفه‌ای بازار، منتظر بودجه سال آینده هستند. اگر بودجه سال 1401، خیلی انقباضی باشد، بازارها حرکتی مشابه سال 92 و 93 خواهند داشت؛ یعنی اقتصاد در یک رکورد حرکت می‌کند که این اتفاق برای بازار سرمایه جذاب نخواهد بود، اما می‌تواند تورم را در کانال پایین‌تری حفظ کند و اجازه رسیدن نرخ تورم به بالای 60 درصد را ندهد.
انتهای پیام/
بودجه انقباضی در دستور کار دولت/ بورس وارد رکود می‌شود؟ آژانس خبری تحلیلی شهر بورس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار